پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/27 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

شنای پروانه» پدیده فیلم اولی‌های جشنواره فجر؟

محمد کارت بعد از چند فیلم کوتاه موفق امسال «شنای پروانه» را به جشنواره فجر فرستاده است. فیلمی که احتمال می‌رود جزو مهمترین ‌فیلم‌های امسال باشد.



محمد کارت متولد سال ۱۳۶۵ در شیراز بازیگر ایرانی است. او دانش‌آموخته بازیگری و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است. شروع فعالیت او در زمینه بازیگری تئاتر از سال ۱۳۷۹بوده است، که طی این سال‌ها چندین جایزه بازیگری تئاتر را از آن خود کرده است. وی همچنین به عنوان بازیگر در چندین فیلم کوتاه حضور داشته و برای ساخت اولین فیلم مستند نیمه بلند خود با عنوان "خون مردگی" موفق به دریافت جایزه و تندیس بهترین مستند اجتماعی سال از چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی و هفتمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت شد. از جمله آثار محمد کارت می توان به فیلم‌های مستند سینمایی و کوتاه داستانی چون «خون‌مردگی»، «بختک»، «معلق» «آوانتاژ»، «بچه‌خور» اشاره کرد.امسال «شنای پروانه» نخستین فیلم سینمایی محمد کارت به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجکشان در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش پرداخته اند.فیلمنامه این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.»



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D