پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/15 1403
خبر

پردیس سینمایی سیتی سنتر از معتبرترین و با کیفیت ترین سینماهای کشور است

 


رئیس سازمان سینمایی کشور ضمن بازدید از پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر عنوان کرد: این مجموعه سینمایی از معتبرترین و با کیفیت ترین سینماهای کشور است.


محمد خزاعی افزود: پردیس سینمایی سیتی سنتر از نظر تعداد مخاطب و کیفیت سیستم نمایش، دارای یکی از به روزترین سیستم های نمایش فیلم در دنیا است.


وی ادامه داد: سال گذشته 240 هزار و 404 نفر مخاطب برای پردیس سینمایی سیتی سنتر ثبت شده است و در سه ماهه اول سال جاری نیز 128 هزار مخاطب برای این مجموعه سینمایی ثبت شده است که نشان میدهد، رضایت مندی بسیار بالایی در میان مخاطبان از این مجموعه سینمایی وجود دارد.


به گفته رئیس سازمان سینمایی، ساخت چنین مجموعه هایی در کشور یک ضرورت است؛ مجموعه هایی که هم کیفیت بالایی دارند و هم می توانند همه نیازهای یک خانواده در خرید، سینما، شهربازی و... را بدون هدر رفت وقت و انرژی، به خوبی مدیریت کنند.


خزاعی تاکید کرد: پردیس سینمایی سیتی سنتر یکی از پرفروش ترین سینماهای کشور و استان است و می تواند الگوی بسیار مناسبی برای استفاده از مجموعه های سینمایی در مراکز خرید باشد که نه تنها باعث رونق فعالیت تجاری می شود بلکه به تعبیری رشد دهنده فعالیت های اقتصادی در مجتمع های تجاری نیز هست.


وی خاطرنشان کرد: در برنامه های توسعه سوم، چهارم و پنجم دولت، اقدام برای ساخت مراکز تجاری با در نظر گرفتن بخش های فرهنگی، معافیت های مالیاتی و مزایای دیگری از این دست به دنبال داشته است و این تدابیر باعث رونق سینماهای کشور شده است تا جایی که می توان گفت، علاقه مندان به سرمایه گذاری از این موقعیت استفاده مناسبی داشتند.


رئیس سازمان سینمایی درباره برنامه های حمایتی دولت در امور سینمایی افزود: در برنامه توسعه هفتم دولت ذکر شده است که کارخانه ها، مراکز تجاری، بانک ها و... می توانند 30 درصد از میزان مالیات را در شهرهای توسعه یافته و 100 درصد مالیات را در شهرهای کم برخوردار به جریان توسعه فرهنگی از قبیل ساخت سینما، لابراتوار، سالن تاتر، تجهیز سینماها، ساخت کتابخانه ها و... اختصاص دهند و به همان میزان از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.


خزاعی ضمن تاکید برا اینکه برنامه توسعه هفتم دولت می تواند انقلابی در توسعه صنعت سینمایی به دنبال داشته باشد گفت:  در سازمان سینمایی ردیف بودجه ای برای ساخت و ساز وجود ندارد و تنها حمایت هایی برای تجهیز سینماها وجود دارد. اما با همین رویکرد نیز در دو سال فعالیت دولت، 250 سالن سینمایی با کمک نهادهای مختلف وارد چرخه اکران شده است که عملکردی بسیار قابل توجه و مهم است.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D