پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/30 1403
خبر / اخبار جشنواره حقیقت

انتظامی: سینمای مستند می‌تواند به بیان حقایق راستین ایران بپردازد


 

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار کرد: سينمای مستند می‌تواند ابزاری مناسب برای تعاملات فرهنگ‌ساز باشد و به بيان حقايق راستين کشورمان بپردازد.


به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، متن کامل پیام دکتر حسین انتظامی به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به این شرح است:
 
بسمه تعالی

رونق سينماي مستند در نقاط مختلف كشور و استقبال بين‌المللي از مستندهای ایرانی حكايت از آن دارد كه این سينما مي‌تواند ابزاري مناسب براي تعاملات فرهنگساز باشد و به بيان حقايق راستين کشورمان بپردازد. توجه ويژه به سينماي مستند در مسير وسعت بخشيدن به قلمرو فعاليت‌ها و تعميق رويكردهاي اصيل، حضور پر شور سينماگران در حيطه توليد و عنايت به ضرورت فعاليتي پيگير و ثمربخش، همگي سبب گرديده تا اين گستره آكنده از تحرك و پويايي باشد.

محوريت بخشيدن به فعاليت‌هايي منسجم و متنوع موجب شده در مجالي اندك راهي طولاني پیموده شود و چشم‌اندازهايي وسيع‌تر در عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي فرا‌روي همگان قرار گيرد. تلاشی كه اميد می‌رود شكوه و شايستگي‌ استعداد هنرمندان متعهد و خلاق ايران اسلامي را بيش از پيش نمايان سازد و ثمرات ارزشمندي را در عرصه‌هاي گوناگون به بار آورد.‌

هدف از برگزاری جشنواره سینماحقیقت، تقويت بنيان‌هاي سينماي مستند و بهره‌مند ساختن آن از داشته‌ها و دستاوردهاي خويش و تبادل تجارب با دیگران است. رويدادي كه توجه به ابعاد وسيع آن مي‌تواند از جنبه‌هاي مختلف بر سينماي ايران تاثيري ژرف بر جاي بگذارد.

رشد و شكوفايي سينماي مستند كه با برگزاري جشنواره سينماحقيقت روندي شایسته به خود گرفته است، سرآغاز حركت‌هايي ثمربخش‌تر در آينده خواهد بود. اميد آن كه اين جشنواره  بتواند امکان سرمایه‌گذاری بيشتر در زمینه سينماي مستند و ظرفيت‌هاي گسترده آن را فراهم سازد و دستاوردهای فراواني را براي سینماگران ایرانی به ارمغان آورد. در پيمودن اين مسير ارزشمند براي تمامي  تلاشگران عرصه فكر و فرهنگ آرزوي توفيق روز افزون دارم.

حسین انتظامی
رییس سازمان سینمایی
 
* سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم» در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D