پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/31 1403
خبر

یازده نکته درباره موسیقی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»

 


در این مطلب یازده نکته درباره موسیقی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» می‌خوانید.



۱- آیا می‌دانستید کریستف رضاعی برای ساخت موسیقی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» پنج سال درباره موسیقی محلی ایرانی تحقیق کرده است؟

۲- بیش از ۱۰۰ خواننده و نوازنده ایرانی و خارجی در ساخت موسیقی انیمیشن «آخرین داستان» مشارکت داشته‌اند.

۳- شهرام ناظری، هاله سیفی‌زاده، مصطفی محمودی، مجید سالاری و سمن صرامی از خوانندگان تک خوان این انیمیشن هستند.

۴- بخش ارکسترال موسیقی متن این انیمیشن در استودیو ارکستر سمفونیک مقدونیه با حضور ۹۰ نوازنده زیر نظر کریستف رضاعی ضبط شده است. گروه کری متشکل از ۳۰ نفر هم به شکل جدا برای بخش ارکسترال همکاری داشته‌اند.

۵- میکس و مسترینگ موسیقی این اثر در اسپانیا توسط مارک بلنز انجام شده است. بلنز پیش از این میکس و مسترینگ فیلم‌های هالیوودی مانند هرکول را انجام داده است.

۶- در بخش موسیقی کرال انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» ابیاتی از شاهنامه به شکل کُر اجرا می‌شود.

۷- دو تصنیف از شاهنامه با اجرای هاله سیفی‌زاد و شهرام ناظری در موسیقی متن این انیمیشن اجرا شده‌اند.

۸- در بخش موسیقی محلی مصطفی محمودی سوگنامه کُردی را اجرا کرده است و مجید سالاری لالایی هرمزی را خوانده است که در زیر این لالایی هرمزی، داستان موسی و سربازان فرعون که برای کشتن کودکان به خانه‌ها حمله می‌کنند و مشابه داستان ضحاک شاهنامه است به شکل کُر اجرا می‌شود.

۹- شهرزاد، دختر جمشید در انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» ساز ایرانی دوتار می‌نوازد که مرتضی گودرزی نوازندگی آن را برعهده دارد.

۱۰- شرکت سوئدی مووی اسکارمدیا (moviescore media) منتشرکننده نسخه دیجیتالی آلبوم موسیقی انیمیشن «آخرین داستان» در سایت‌های آمازون، آی‌تیونز و اسپاتیفای است.

۱۱- موسیقی «آخرین داستان» در بیستمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن بوچئون کره مورد توجه قرار گرفت و موفق به کسب جایزه کوکومیکس موسیقی شد. این جایزه به کارگردان اثر به خاطر استفاده درست از موسیقی در فیلم تعلق می‌گیرد.

_____
انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» هم‌اکنون در سراسر کشور در حال اکران است.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D