پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/30 1403
خبر

«خانه پدری» در تهران میلیاردی شد

 

فیلم «خانه پدری» فقط در تهران تاکنون بیش از یک میلیارد و ۳۰۰میلیون فروش داشته است. این در حالی است که فیلم کیانوش عیاری تنها ۱۶ سالن برای نمایش دارد.

عیاری یکی از گزیده‌کارترین کارگردانان ایرانی است که در چند سال اخیر حضوری در سینما نداشته است و « خانه پدری » آخرین فیلم به نمایش درآمده‌اش محسوب می‌شود که آن هم تولید سال ۱۳۸۹ است.


کیانوش عیاری در فیلم «خانه پدری» به ماجرایی می‌پردازد که در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد و داستان را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ در چند اپیزود روایت می‌کند. بعضی دلیل اکران نشدن این فیلم را وجود صحنه خشونت آمیز در آغاز فیلم دانستند و پس ساخت از عیاری خواسته شد که بخش اول فیلم را کاملا  حذف کند اما او  به این خواسته تن نداد چرا که با حذف تمامی آن صحنه‌ها آنچه در فیلم روایت می‌شد گنگ و مبهم می‌ماند.در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از ۱۵ تا ۸۰ سالگی به تصویر کشیده شده است بازی می‌کنند و شهاب حسینی، مهران رجبی و … دیگر بازیگران آن هستند.

«خانه پدری» پس از اکران یک روزه در آبان  ۱۳۹۳ به دلیل وجود همان صحنه از پرده سینماها پایین کشیده شد. بعد از آن هم مجوز نمایش آن فقط  در سینماهای هنروتجربه صادر شده بود که با مخالفت عیاری همراه بود.  از ابتدای  آبان ۹۸ با رده‌بندی سنی و اصلاح چند صحنه در سینماها به نمایش درآمد که پس از پنج روز نمایش در ۶ آبان ۹۸ به دستور دادسرای فرهنگ و رسانه  اکرانش متوقف شد، اما پس از پیگیری  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنی‌های لازم با تدبیر رییس قوه قضائیه «خانه پدری» ۲۲ آبان مجدد به پرده سینماها بازگشت.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D