پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/18 1403
خبر

سینمای ایران ۳ جایزه از بارسلون کسب کرد

    


در هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی که در بارسلون اسپانیا برگزار شد، سینمای ایران سه جایزه از جمله عنوان بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.


این جشنواره با هدف معرفی داستان‌ها و روایت‌های نو از قاره کهن با نمایش فیلم‌های برگزیده در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد.


در این دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلون گزیده تولیدات سینمایی ۲۵ کشور این قاره از تاریخ ۳۰ اکتبر تا ۱۰ نوامبر (۸ تا ۱۷ آبان) اکران شد و در نهایت فیلم «رضا» به کارگردانی علیرضا معتمدی جایزه بهترین فیلم بخش اصلی جشنواره را از آن خود کرد و شهرام مکری نیز برای ساخت فیلم «هجوم» جایزه بهترین کارگردانی بخش دیسکاوری را دریافت کرد.

فیلم سینمایی «رضا» پیش از این جایزه سینه‌پلاس جشنواره بلفور فرانسه و تقدیرنامه هیأت داوران جشنواره بمبئی را دریافت کرده بود.


روح‌الله حجازی نیز برای فیلم «اتاق تاریک» موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه بخش پانورامای جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلون شد. 


«مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی، «رقص پا» ساخته مزدک میرعابدینی، «روزهای نارنجی» (آرش لاهوتی)، «اردک‌لی» (بهروز غریب‌پور)،‌ «یه‌وا» (آناهید آباد)، «اولین امضا برای رعنا» (علی ژکان)، «نسترن‌های وحشی» (رهبر قنبری)،‌ «پاستاریونی» (سهیل موفق) و «آستیگمات» (مجیدرضا مصطفوی) دیگر فیلم‌های سینماگران ایرانی حاضر در این رویداد سینمایی بودند.




لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D