پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/14 1403
خبر

کاهش مخاطبان سینما در تابستان 98

 

سینماتیکت آمار فروش و حضور مخاطبان در تابستان امسال و سال گذشته را بررسی می‌کند. جزئیات این گزارش را در ادامه خواهید خواند.

آمار نشان می‌دهد سینماها در تابستان ۹۸ نسبت به تابستان سال گذشته ۲۳ درصد رشد فروش داشته‌اند اما با کاهش ۵ درصدی مخاطب مواجه شده‌اند. یکی از مهمترین دلایل کاهش مخاطب را می‌توان افزایش حداکثر قیمت بلیت از ۱۵ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان دانست؛همین امر باعث شد رقم فروش افزایش پیدا کند اما ریزش مخاطب داشته باشیم.

دلیل مهم دیگر این کاهش مخاطب را باید در بی‌نظمی‌های اکران فیلم‌ها جستجو کرد. فیلم‌های تابستان ۹۸ با فاصله زمانی کم اکران شدند و اصطلاحا دچار فیلم‌سوزی شدیم. از طرفی فیلم‌های کمدی اکران شده در تابستان امسال، جز فیلم «تگزاس» که آن هم هفته‌های پایانی اکرانش را می‌گذراند، نتوانستند با فروش خوب خود گیشه را تکان دهند. درحالیکه پارسال کمدی «هزارپا» با کشاندن ۴ میلیون مخاطب به سینما تواست رکورد بزند.

نکته جالب توجه تابستان امسال هم فروش بالای فیلم‌های اجتماعی و غیرکمدی بود که نبود فیلم‌های کمدی پرفروش سال‌های گذشته را تا حدی جبران کردند. فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» با مجموع فروش بیش از ۳۳ میلیارد در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تابستان قرار گرفتند.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D