پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/14 1403
خبر

اولین سینمای هنر و تجربه اصفهان در پردیس سینمایی سیتی سنتر افتتاح می شود






مدیر پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر از افتتاح سینمایی با ظرفیت 34 صندلی ویژه فیلم های هنر و تجربه و کودک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر، محمد پناهی نژاد در نشست خبری در رابطه با فعالیت های هنری این پردیس عنوان کرد: فیلم های سینمای «هنر و تجربه» به آن دسته از فیلم‌های باارزشی گفته می شود که در میان فیلم‌های غیرتجاری است ولی اکران‌شان می‌تواند در جایگاه شایسته و درخور شان سازندگان آن‌ها باشد و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به این نکته که سینمای هنر و تجربه، قطعا نمی تواند درآمد و سوددهی بالایی داشته باشد و با سینمای تجاری رقابت کند، صاحبان سینماهایی که دغدغه انجام امور هنری و فرهنگی دارند، درخواست خود را برای اکران فیلم های هنر و تجربه اعلام می کنند.

به گفته پناهی نژاد پردیس سینمایی سیتی سنتر از تیرماه سال 1397 و مصادف با نخستین روزهای آغاز فعالیت، به اکران فیلم های هنر و تجربه نیز پرداخته است و تا پایان شهریور 1398 نزدیک به 90 فیلم هنری و تجربی از سینمای هنر و تجربه را در 345 سانس به نمایش گذاشته است. در این مدت نزدیک به 4 هزار و 800 مخاطب در سینماهای سیتی سنتر به تماشای فیلم های هنر و تجربه نشسته اند و 40 نشست نقد و بررسی با حضور کارگردان و عوامل فیلم برگزار شده است.

وی ادامه می دهد: از سوی دیگر سینمای هنر و تجربه برنامه های هنری فرهنگی زیادی نیز در طول سال برگزار می کند که مخاطبان خاص خودش را دارد اما کمتر سینماداری به دلیل بار مالی سنگین برنامه ها حاضر به همکاری با آن ها می شود.

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر ادامه داد: در طول یک سال گذشته که سینمای هنر و تجربه بار دیگر در اصفهان احیا شد، بیش از 10 برنامه جنبی متنوع و البته رایگان نیز برای هنردوستان اصفهانی برگزار شده است.

 
پردیس سیتی سنتر میزبان برنامه باشگاه فیلم هنر و تجربه

پناهی نژاد گفت: باشگاه فیلم هنر و تجربه با هدف اکران فیلم های ارزشمند سینمای کلاسیک ایران و مرور با ارزش ترین آثار فاخر سینمایی در دهه های گذشته، با همکاری فیلم‌خانه ملی ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تابستان 98 آغاز به کار کرد.
به گفته وی تابستان گذشته پردیس سینمایی سیتی سنتر هر چهارشنبه ساعت 19 میزبان شهروندان اصفهانی بود تا به صورت رایگان بتوانند به تماشای فیلم های ارزشمندی همچون «گاو»، نسخه‌ ترمیم‌شده‌ مستند «باد صبا»، «نار و نی» و ده ها فیلم خاطره انگیز و کلاسیک دیگر بنشینند.

بنابر اظهارات پناهی نژاد، از دومین هفته تیرماه تا چهارشنبه 26 شهریور ماه، حدود 20 فیلم در باشگاه تابستانه هنر و تجربه به نمایش گذاشته شد و نزدیک به 500 مخاطب به تماشای آن ها نشستند و لازم به ذکر است فعالیت باشگاه هنر و تجربه در پاییز 98 نیز با فیلم های متنوع دیگری ادامه خواهد یافت و پردیس سیتی سنتر نیز میزبان آن خواهد بود.

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر اظهار کرد: در طول یک سال گذشته میزبان دوره دوم و سوم هفته فیلم های اروپایی و هفته سینمای چین بوده و به زودی میزبان هفته فیلم فنلاند نیز خواهیم بود.

1792 مخاطب در سومین دوره هفته فیلم های اروپایی

به گفته پناهی نژاد هفته های فیلم اروپایی با مشارکت موسسه ملی فرهنگی اتحادیه اروپا برگزار می شود و به همین دلیل برگزاری این نوع برنامه ها می تواند نقش موثری در ارائه چهره ای فرهنگی از ایران داشته باشد. در این حوزه نیز اصفهان توانست در کنار تهران، مشهد و شیراز میزبانی خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در دومین دوره هفته فیلم های اروپایی که از بیستم تا بیست و هفتم مهرماه 1397 برگزار شد، 15 فیلم از 15 کشور اروپایی به نمایش گذاشته شد و بیش از 500 مخاطب به تماشای فیلم ها نشستند.
در این دوره «اشتفان شلتس» سفیر کشور اتریش میهمان پردیس سینمایی سیتی سنتر بود و کارگاه فیلم‌سازی هنری با همراهی «کاتارینا ووپپرمن» طراح فیلم اتریشی «پرواز به خانه» نیز برگزار شد.

پناهی نژاد همچنین متذکر شد: در سومین دوره هفته فیلم های اروپایی نیز که از ۱۸ تا ۲۷ خرداد ماه 1398 برگزار شد، پردیس سینمایی سیتی سنتر میزبان 19 فیلم از 20 کشور اروپایی بود و با 1792 مخاطب، دومین شهر پرمخاطب فیلم های هفته اروپایی شد. ضمن اینکه اختلاف این آمار با سینماهای تهران تنها یک مخاطب است.
در این دوره نیز «ژاک وارنر» سفیرهلند میهمان پردیس سینمایی سیتی سنتر بود و کارگاه فیلم‌سازی با موضوع «تولید فیلم هنری» با حضور «ژان وان دو لد» کارگردان فیلم «ارتش خاموش» برگزار شد.
 
«نگاهی بر سینمای چین» از فراز اصفهان سیتی سنتر 

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر عنوان کرد: برنامه سه روزه «نگاهی بر سینمای چین» در ادامه برنامه هفته¬‌های فیلم، از ۲۴ تا ۲۶ مرداد 1397 در گروه سینمایی هنر و تجربه و با همکاری سفارت چین برگزار شد. این برنامه به نمایش سه فیلم «پس لرزه»، «کوه‌¬ها ممکن است متلاشی شوند» و«داستان سه شهر» اختصاص داشت و 150 مخاطب به تماشای این فیلم ها نشستند.

اصفهان میزبان «هفته فیلم فنلاند»

پناهی نژاد گفت: هفته فیلم فنلاند برای اولین بار در ایران از 6 تا 12 مهرماه 1398 در پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار می‌شود.

به گفته وی در این هفته فیلم که با همکاری بنیاد فیلم فنلاند با همکاری سفارت فنلاند برگزار می‌شود،  ٩ فیلم بلند و ٧ فیلم کوتاه فنلاندی به نمایش درمی آید اما با توجه به هزینه های این برنامه این بار تنها تهران، مشهد و اصفهان میزبان هفته فیلم خواهند بود. پردیس سینمایی سیتی سنتر نیز میزبان این برنامه خواهد بود.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D