پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/7 1403
خبر / باشگاه فیلم هنر و تجربه

خانه خدا

خانه خدا

پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر
خانه خدا


 


مستند «خانه خدا» در سومین برنامه «تابستانه» باشگاه فیلم هنروتجربه به نمایش در می‎آید.


سومین برنامه‌ «تابستانه‌» باشگاه هنروتجربه،چهارشنبه دوم مرداد ماه به نمایش مستند «خانه‌ خدا»، اختصاص دارد. این مستند که توسط فیلم‌خانه‌ ملی ایران ترمیم شده ، ساعت  ۱۹ در سیتی‌سنتر اصفهان نمایش داده می‌شود.


«خانه‌ خدا» مستندی ۹۰ دقیقه ای است که در سال ۱۳۴۵ تولید شده و در آن مراحل مختلف مراسم حج به نمایش گذاشته می‌شود. هر چند در عنوان‌بندی‌ نام کارگردان ثبت نشده اما در منابع اسم ابوالقاسم رضایی به عنوان کارگردان آمده‎است. از جلال مقدم به عنوان مشاور و از ابراهیم گلستان به عنوان تدوین‌گر این مستند یاد می‌شود. اسدالله پیمان و محمود سعادت گویندگی «خانه‌ خدا» را برعهده داشته‌اند و فیلم‌برداران آن احمد شیرازی، نعمت حقیقی، محمود ایثاری و عباس دستمالچی بوده‌اند.


«خانه‌ خدا» از معدود مستندهای قدیمی ایرانی است که به نمایش عمومی درآمد. ابوالقاسم رضایی در زمان اکران برای جلب مخاطب دست به اقدامات نوآورانه‌ای زد و با دادن شربت نذری در مقابل سینما و اسپند دود کردن و جمع کردن عکس فیلم‌های خارجی از سالن انتظار سینما، فضا را برای نمایش فیلمی مذهبی فراهم کرد.

ورود برای علاقه‌مندان به برنامه باشگاه هنروتجربه آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت سالن نمایش متقاضیان می‎توانند یک ساعت زودتر از محل گیشه، بلیت دریافت کنند.



هیچ سانسی یافت نشد