پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/14 1403
خبر

درسی که آمار فروش نوروزی به سینماها می‌دهد

 

آمارها به ما می گویند: هر سینمایی که سودای صدرنشینی فهرست فروش نوروزی را دارد، باید در طول سال به اکران فیلم اکتفا نکند.

به گزارش ایسنا، پردیس سینمایی ساحل، چهارباغ، سینما فلسطین، سپاهان، بهمن خوراسگان و قدس، در نوروز 98، فیلم‌های «هزارپا»، «غلامرضا تختی»، «پیشونی سفید 3»،  «ژن خوک»، «رحمان 1400»، «چهار انگشت»، «متری شیش و نیم» و «زندانی‌ ها» را روی پرده داشتند و پردیس سینمایی سیتی سنتر علاوه بر این فیلم‌ها، میزبان اکران «آشغال‌ های دوست‌ داشتنی» و «پارادیس» نیز بود.
بر اساس آماری که  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به‌تازگی در اختیار خبرنگار ایسنا قرار داده، میزان فروش نوروزی این سینماها به شرح زیر است:
پردیس سینمایی سیتی سنتر: حدود 55 هزار سینما قدس: حدود 27 هزار پردیس سینمایی چهارباغ: حدود 22 هزار سینما فلسطین: حدود 20 هزار پردیس سینمایی ساحل: حدود 18 هزار سینما سپاهان: حدود 12 هزار سینما بهمن خوراسگان: حدود سه هزار
پردیس سینمایی سیتی سنتر، از تیرماه سال 97 به جرگه سینماهای فعال اصفهان پیوسته و صدرنشینی آن در فهرست فروش نوروزی سال 98 را علاوه بر چند منظوره بودن این مجموعه و به‌روز بودن تجهیزات، باید در برنامه‌هایی جست که این پردیس، در طول سال برای جذب مخاطب داشته است.
مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این پردیس در طول سال 97 اظهار کرد: پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر و مرکز همایش‌های بین‌المللی آن، درمجموع طی سال 97، میزبان 409 هزار و 336 مخاطب بود. 43 کنسرت و 33 همایش در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان سیتی سنتر برای 280 هزار و 336 مخاطب برگزار شد و 409 هزار و 336 مخاطب در بیش از شش هزار و 500 سانس به تماشای بیش از 40 فیلم ایرانی و خارجی نشستند.
محمد پناهی نژاد ادامه داد: در سال گذشته، 70 فیلم از گروه سینمای هنر و تجربه در بیش از 210 سانس اکران و 27 نشست نقد و بررسی نیز با حضور کارگردان و عوامل این فیلم‌ها برگزار شد.
وی افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی مجموعه اصفهان سیتی سنتر از هنرمندان، سالن 265 نفره پردیس سینمایی به‌صورت رایگان در اختیار انجمن فیلم کوتاه قرار گرفت. ما میزبان نخستین جشن سالانه فیلم کوتاه اصفهان نیز بودیم و ازحضور بیش از 200 فیلم‌ساز، داور و هنرمند کشوری و استانی در این جشن بهره بردیم.
مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر با اشاره به برپایی کارگاه‌های آموزشی در این مجموعه گفت: حداقل 10 کارگاه آموزشی مختلف در این مکان برپاشده و افرادی همچون کیومرث مرادی کارگردان و استاد برجسته تئاتر، تدریس در این کارگاه‌ها را برعهده داشته‌اند.  
پناهی نژاد، برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشنواره فیلم فجر، جشنواره هنرهای تجسمی فجر، نخستین نمایشگاه صنعت سینما و ده‌ها رویداد دیگر در این مجموعه را یک فرصت بزرگ دانست و اظهار کرد: پارکینگ رایگان، خدمات ویژه توان‌خواهان، اتاق ویژه مادر و کودک، مجموعه‌های غذایی متعدد، امنیت، احترام به مخاطب و ده‌ها امکان و ظرفیت دیگری که در مجموعه اصفهان سیتی سنتر وجود دارد، باعث شده  که اقبال شهروندان به آن بیشتر شود، تا حدی که 54 هزار و 89 مخاطب در تعطیلات نوروز 98 این مکان را برای تماشای فیلم انتخاب کردند.
به گزارش ایسنا، با بررسی در آمار ذکرشده به‌خوبی می‌توان دریافت که صدرنشینی یک سینما در فهرست فروش نوروزی، معلول عوامل مختلفی است و با فعالیت‌های جنبی آن در طول سال، ارتباط مستقیمی دارد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D