پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/7 1403
خبر

سینمای ایران از ابتدای سال۱۴۰۰ چقدر بلیت فروخت؟

 



فیلم‌های سینمایی اکران شده در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰، با بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تماشاگر حدود ۱۲۴ میلیارد تومان بلیت از طریق سامانه‌های آنلاین فروش بلیت مانند سینماتیکت و گیشه‌ی سینماها فروختند. در طی این مدت فیلم‌های مختلفی از کمدی گرفته تا دفاع مقدسی و کودک در سینماهای سراسر کشور اکران شدند.


از ابتدای امسال با جمع فیلم‌های اکران نوروزی، بیش از ۳۰ فیلم در سینماهای کشور اکران شدند که پرفروش‌ترین فیلم تاکنون فیلم «دینامیت» است، که توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمایی ایرانی را از آن خود کند. این فیلم به کارگردانی مسعود اطیابی همچنین بیشترین تعداد مخاطب را داشته که به حدود دو میلیون نفر رسیده است.


جایگاه بعدی فروش برای فیلم «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی است که با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مخاطب تا بدین‌جا بیش از ۳۴ میلیارد تومان بلیت فروخته است.


همچنین فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی با ۴۸۶ هزار نفر مخاطب به فروش ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.


از دیگر آثاری که در میان فیلم‌هایی که در چند ماه گذشته اکران شدند و با استقبال مخاطب مواجه شدند، می‌توان به فیلم‌های «بی همه چیز» و «آتابای» اشاره کرد که «بی همه چیز» ساخته‌ی محسن قرایی با ۲۶۲ هزار نفر مخاطب ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته و «آتابای» نیکی کریمی با ۲۲۰ هزار نفر مخاطب ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بلیت‌فروشی داشته است.


«منصور» ساخته سیاوش سرمدی و فیلم دفاع مقدسی اکران امسال توانست بیش از ۱۴۸ هزار نفر را در سینماها میزبانی کند و تاکنون سه میلیارد تومان هم بلیت فروخته است.


همچنین «درخت گردو» محمدحسین مهدویان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، «خورشید» مجید مجیدی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، «گربه سیاه» به کارگردانی کریم امینی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، «پوست» ساخته برادران ارک ۸۳۰ میلیون تومان، «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری ۲۴۸ میلیون تومان، «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف ۱۴۶ میلیون تومان، «رمانتیسم عماد و طوبا» ۱۵۷ میلیون تومان تاکنون فروش داشته‌اند.


در این مدت برخی فیلمسازها با توجه به وضعیت سینماها که هنوز به شرایط عادی بازنگشته، از اکران فیلم‌های خود ابراز پشیمانی کردند و بعضی فیلم‌ها مثل «تومان» که در جشنواره فجر با استقبال منتقدها روبرو شده بودند، می‌توانستند تجربه بهتری را در اکران داشته باشند؛ البته با توجه به تراکم فیلم‌های در صف اکران برای صاحبان بسیاری از این آثار چاره‌ای جز اکران در همین مقطع متاثر از شرایط کرونا نبود.


*آمار تقریبی فروش فیلم‌ها در این گزارش، براساس اطلاعات سامانه سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران) تا ساعت ۱۱ جمعه، اول بهمن‌ماه است.


منبع: خبرگزاری ایسنا



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D