پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/18 1403
خبر

پایان حاشیه ها برای «برادران لیلا» و «جنگ جهانی سوم» که به جشنواره نرسیدند


 

«پیمان شادمانفر» مدیرفیلمبرداری فیلم «جنگ جهانی سوم» عنوان کرد: فیلمبرداری این فیلم، هشت روز پیش به پایان رسیده است، طبیعتا زمانی که دفتر جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌ها فراخوان داد، این فیلم نمی‌توانست فرم جشنواره را پرکند.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، «پیمان شادمانفر» مدیرفیلمبرداری فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی درباره عدم حضور این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: فیلمبرداری فیلم «جنگ جهانی سوم» هشت روزی است که به پایان رسیده است، طبیعتا زمانی که دفتر جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌ها فراخوان داد این فیلم نمی‌توانست فرم جشنواره را پرکند.


این فیلمبردار ادامه داد: فیلم وارد مراحل فنی شده و غیبت این فیلم در جشنواره چهلم فجر چیزی جز به پایان نرسیدن تولید این کار نیست.


او در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌ها در زمینه رد شدن یا ارائه ندادن فیلم به دبیرخانه جشنواره گفت: هدف عوامل این فیلم برای ارسال نکردن فیلم به دفتر جشنواره، مقابله یا تحریم این رویداد سینمایی نبوده است. واقعیت این است که این کار به تازگی وارد مراحل فنی شده است و مشخص نیست چه زمانی این پروسه به پایان برسد.


«جواد نوروزبیگی» تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا» نیز عنوان کرد: در جشنواره امسال علاقه‌مند بودم تا فرم جشنواره را پر کنم ولی زمانی که فیلمبرداری کار به پایان نرسیده، بدیهی است که فرم را پر نکنم.


«جواد نوروزبیگی» تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی «سعید روستایی» درباره دلیل عدم حضور این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: سعید روستایی پیش از این اعلام کرده بود که فیلم برادران لیلا به دلیل تمام نشدن پروسه فیلمبرداری کار به جشنواره چهلم نخواهد رسید و همچنان نیز این فیلم درگیر فیلمبرداری است.


او ادامه داد: در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر فیلم‌هایم را به دبیرخانه جشنواره رساندم و گاه این فیلم‌ها مورد تایید هیات انتخاب این رویداد سینمایی نبوده است، اما در هیچ سالی جشنواره فیلم فجر را تحریم نکرده‌ام.


این تهیه‌کننده با اشاره به تکذیب شایعه‌های رسانه‌ای رد شدن فیلم توسط هیٲت انتخاب گفت: در جشنواره امسال نیز علاقه‌مند بودم تا فرم جشنواره را پر کنم، ولی زمانی که فیلمبرداری کار به پایان نرسیده، بدیهی است که فرم را پر نکنم. نه در این دوره و نه هیچ‌دوره دیگری، مقابل جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رکن سینمای ایران نخواهم ایستاد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D