پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/24 1403
خبر

«آن شب»، رعب‌آور و فراموش نشدنی


  


فیلم «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری و با بازی شهاب حسینی این روزها در دو سرگروه «مگامال» و «هنروتجربه» بر پرده سینما است. اکران «آن شب» از ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) در سینماهای آمریکا آغاز و با استقبال منتقدان مواجه شد به طوری‌که این فیلم توانست در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۷۹ درصد را کسب کند. در ادامه نظر تعدادی از منتقدان آمریکایی را درباره این فیلم می‌خوانید:

 

ریچارد کوپرز، مجله ورایتی:«ارواح خبیث ذهن در هتلی غارمانند در لس آنجلس، در فیلم آن شب، فیلمی ترسناک و دلهره آور و روانی دارای سبک، زنده می‌شوند. رویکردی ذهنی به پدیده ماورالطبیعه با بخش پایانی بسیار جذاب و گیرا».


فرانک شک، هالیوود ریپرتر:«اولین فیلم بلند سینمایی کوروش آهاری ثابت کرد که فیلمی دلهره آور و روانی است که با مهارت ساخته شده و فراتر از موقعیت تاریخی فیلمی که در آمریکا تولید شده، بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد».


کارلوس آگیلار، روزنامه لس آنجلس تایمز : «ترس‌های غریزی‌ای که فیلم سینمایی یکپارچه ترسناک و جدید کوروش آهاری در بیننده ایجاد می‌کند، تنها از تصویرگری‌های هولناک ناشی نمی‌شوند بلکه از ترس‌های مرموز روانی نشات می‌گیرند».


مت زولر سیتز، سایت راجر ایبرت دات کام : «جزئیات فیلم‌سازی و بازی‌ها همه در یک سطح عمل می کنند. من تمام عمرم از طرفداران پروپاقرص فیلم‌های ترسناک بوده‌ام اما درست مثل فیلم “مرد نامرئی” که پارسال آمد، این فیلم توانست چیزهایی را به من نشان دهد که قبلا ندیده بودم. این فیلم پرده سینما را با فضاها، بازی‌ها، تنش و حسی از دارا بودنِ سبک پر می‌کند».


ریچارد روپر، روزنامه شیکاگو سان تایمز: «فیلم «آن شب» که به طور جذابی ترسناک بوده و بیننده را به سفری هراس‌آور به زبان عمدتا فارسی می‌برد، هاله‌ای از سکونِ تقریبا زیبا با لحظات پراکنده‌ای از شوک دارد. فضایی تهدیدآمیز و حسی قریب الوقوع از سرنوشتی شوم».


ریچارد ویتکر، روزنامه آستین کرانیکل : «فیلم «آن شب»، فیلم فریبنده و خلاق و ترسناکِ خارق‌العاده‌ای است که زوجی جوان، بابک (حسینی) و ندا (جعفریان) را در هتلی مرموز گرفتار کرده و ظاهرا نمی‌گذارد از آنجا خارج شوند. داستانی رعب‌آور و فراموش نشدنی».


پیرز مرچنت، روزنامه آرکانزاس دمکرات گزت:«آن شب فیلمی است که با دقت پرداخته شده است. آهاری از سبک تصویری سرگیجه‌آور استفاده کرده و با یک سری حرکات افقی دوربین، حرکت‌های سریع نزولی، حرکت‌های چرخشی، نماهای هوایی، و در یک مورد به یاد ماندنی، وارونگی تصویر که به آشفتگی وضعیت سردرگمی که شخصیت‌ها متحمل می‌شوند، تداوم بخشیده است».



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D