پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/30 1403
خبر

کرونا پرویز پورحسینی را از سینما و تئاتر ایران گرفت


 


پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که مدتی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، بامداد امروز جمعه ۷ آذر در سن ۷۹ سالگی درگذشت.


پورحسینی که چند روزی به دلیل شدت ابتلایش به کرونا در بیمارستان بستری و تحت مراقبت ویژه قرار داشت و فرزندش در گفت‌وگو با رسانه ها از شرایط پدرش اطلاع رسانی می‌کرد، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.


پورنگ پورحسینی فرزند پرویز پورحسینی خبر درگذشت این هنرمند را تأیید کرد.


پورحسینی متولد شهریور ۱۳۲۰ بود.این هنرمند دانش آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در عرصه تئاتر در آثار کارگردان‌های مطرحی همچون پیتر بروک، آربی آوانسیان، حمید سمندریان، بهرام بیضایی و علی رفیعی به ایفای نقش پرداخت.


سال گذشته مستند «خنده در تاریکی» که روایتی از تاریخچه تئاتر اصفهان بود با گویندگی پرویز پورحسینی در هنر و تجربه اکران شد.


این بازیگر منضبط که در سینما بیشتر در نقش‌های مکمل ظاهر شده بود در هرحضور خود جلوی دوربین تواناییش را به رخ می کشید. پورحسینی در  آثار چون «کمال الملک» علی حاتمی، «طلسم» داریوش فرهنگ، «کشتی آنجلیکا» محمدبزرگ‌نیا، «باشو، غریبه ای کوچک» بهرام بیضایی، «مریم مقدس» ساحته شهریار بحرانی و… به ایفای نقش پرداخته بود.


در تلویزیون هم مجموعه‌هایی مثل «هزاردستان»،«مختارنامه»، «بی گناهان»، «سرزمین کهن»، «یک مشت پرعقاب»، «اولین شب آرامش» و… از او به یادگار مانده است.


او آخرین بار با سریال «بچه مهندس» در تلویزیون حضور داشت.


پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر درگذشت هنرمند محبوب کشور را به همه هنرمندان و هنردوستان کشور تسلیت عرض می کند.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D