پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/16 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

در این فیلم دغدغه های کودکان استثنائی به تصویر کشده شده است


 


کارگردان فیلم فرهاد گفت: اکران فیلم های تولیدات اصفهان در بخش جنبی جشنواره فیلم فجر نقطه قوتی برای جامعه هنری استان اصفهان است.

ساسان حبیبی در گفت و گو با روابط عمومی دهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان در ارتباط با انتخاب سوژه فیلمش اظهار کرد: از آنجایی که چند سالی است در حرفه بازیگری و فیلم سازی فعالیت دارم دغدغه ساخت فیلم را در سر داشتم و سوژه‌ای که برای این فیلم انتخاب کردم ناشی از معاشرت من با کودکان استثنائی است.

وی ادامه داد: کودکان استثنائی خیلی سریع دلبسته می‌شوند و این روحیه آنهاباعث نگرانی تعداد زیادی از خانواده ها شده بود. بسسیاری از مردم از روی حس انسان دوستانه محبت هایی را نثار این کودکان می‌کنند که سبب وابستگی آنها می‌شود و زمانی که کودکان را تنها می‌گذارند باعث آسیب جدی به کودکان استثنائی خواهد شد.

کارگردان فیلم فرهاد افزود: برای کمک به حل این مشکل با کارشناسان صحبت کردیم و به نتیجه ای نرسیدم به همین دلیل تصمیم گرفتم با ساخت فیلمی حول محور این موضوع، مشکل عمده کودکان استثنائی را به نمایش بگذارم تا مسئولین و پزشکان برای رفع این مشکل اقدام کنند.

حبیبی با اشاره به لوکیشن اصلی فیلم، اظهار کرد: تمام پلان ها در استان اصفهان ضبط شده است اما این مشکل حد و مرز ندارد و تمام کودکان کم توان ذهنی این مشکل را دارند.

وی تصریح کرد: با اینکه ساخت فیلم 75 دقیقه به 20 روز زمان نیاز دارد توانستیم با همراهی تیم قوی و فعال فرهاد، در 15 روز این پروژه را به پایان برسانیم. امید وارم فیلم مورد استقبال قرار بگیرد و مشکل فرامرزی کودکان کم توان ذهنی دنیا حل شود.

کارگردان فیلم فرهاد اکران فیلم های تولیدات اصفهان در بخش جنبی جشنواره فیلم فجر را نقطه قوتی برای جامعه هنری استان اصفهان دانست و گفت: این که در کنار اکران فیلم های بخش سودای سیمرغ فیلم های تولید استان اصفهان اکران شده و اثار فیلمسازان اصفهانی دیده می‌شود به فیلمسازان انگیزه ساخت فیلم های قوی تر را خواهد داد و اکران های بخش جنبی می‌تواند به عنوان یک جشنواره جنبی در سال های آتی به صورت مستقل برگزار شود.

وی به چالش های ساخت فیلم در استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در استان اصفهان بودجه چالش بزرگی است که برای هر فیلمساز معضل ایجاد کرد است، مشکل دوم فیلمنامه و کارگردانی است که باید بیشتر در این زمنیه مطالعه داشته باشیم، دوره ببینیم تا فیلم های بهتری بسازیم.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D