پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/16 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

فجر38 در اصفهان به رنگ همبستگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  درباره برنامه‌های اجرایی جشنواره در این استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری با اشاره به اینکه همزمان با دهه فجر سینماگران دستاورد یکسال تلاش سینمایی خود را به منصه ظهور می‌گذارند، اظهار کرد: هدف برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها تقدیر و تشکر از هنرمندان سینمایی است از سوی دیگر یکی از دلایل برگزاری جشنواره در استان‌ها ارائه و اکران فیلم‌های خوب جشنواره همزمان با تهران است تا علاقه‌مندان بتوانند در استان‌های خود به تماشای آثار جشنواره فجر بنشینند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: دهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان با تکریم شهدا و جانبازان کار خود را آغاز خواهد کرد و برای برگزاری آن چند ماهی است که تیم‌ برگزاری در حال آماده‌سازی فضای اصفهان برای برگزاری این جشنواره است.

انصاری تصریح کرد: چهاردهم بهمن ماه مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد شد و یکی از برنامه‌های اصلی این افتتاحیه تجلیل از یک خانواده شهید است چراکه معتقد هستیم حوزه هنر به خصوص سینما مدیون خون شهدا است.

او اضافه کرد: تاثیر خون شهدایی چون قاسم سلیمانی در میان مردم همیستگی ایجاد کرده است و به همین دلیل امیدواریم که در این جشنواره بتوانیم دین خود را به خون این عزیزان ادا کنیم.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: سهمیه استان‌های برگزار کننده جشنواره فیلم فجر 12 فیلم است، اما استان اصفهان به دلیل ظرفیت بالایی که در زمینه سینما وجود دارد در تلاش هستیم تا بتوانیم تمامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ را در اصفهان به روی پرده ببریم.

انصاری ادامه داد: اکران پنج فیلم بلند داستانی که ساخته کارگردانان اصفهانی است همزمان با برگزاری جشنواره از بخش های جنبی دهمین دوره فجر در اصفهان است. 

وی تاکید کرد: یکی از حوزه‌های مؤثر فیلمسازی در کشور شهید پرور ایران حوزه فیلم‌های مقاومت و دفاع مقدس است و امروز همه شاهد هستیم که مقاومت یک واژه پر معنا و تاثیرگذار است و همواره از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان محور مبارزه با استکبار و مقاومت یاد می‌شود به واسطه همین امر توجه به سینمای مقاومت و دفاع مقدس و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند یکی از وظایف دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر است در همین رابطه به برکت خون شهید سلیمانی تصمیم گرفته شد جایزه‌ای با عنوان بخش مقاومت در زمان افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به یکی از هنرمندان اصفهانی اهدا شود.
حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: همکاران در ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا در حد توان همانند گذشته بهتر و بیشتر در خدمت اهالی هنر و خبرنگاران عزیز باشیم به واسطه همین امر مانند دوره پیشین سالن ویژه‌ای برای هنرمندان و اصحاب رسانه در نظر گرفته شده تا با حضور ایشان به غنای این جشنواره افزوده شود.

12 بهمن 1398 - 11:11




لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D