پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/16 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

دمیدن عصر برگرفته از تنهایی انسان ها است

 
کارگردان فیلم "دمیدن عصر": دمیدن عصر برگرفته از تنهایی انسان ها است.

کارگردان فیلم "دمیدن عصر" گفت: مهاجرت های غیر قانونی یکی از موضوعاتی است که در سینمای ایران چندان به تصویر کشیده نشده بود و در این فیلم سعی شده با به تصویر کشیدن مهاجرت سه خانم و اتفاقاتی که برای آنان رخ می‌دهد این معضل اجتماعی مهم واقع شود.

مجید استکی، در گفت و گو با روابط عمومی دهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان، اظهار کرد: ژانر فیلم من، در مورد مهاجرت است؛ در طول سفرهایم به خارج از کشور و به خصوص ترکیه، می خواستم مستندی در مورد مهاجران غیرقانونی ایرانی به ترکیه و سختی های آن ها تهیه کنم؛ به همین دلیل این داستان را که در مورد سه خانم که قصد مهاجرت غیرقانونی را به دلیل مشکلاتی دارند، این سه خانم وارد منطقه صفر مرزی شده و در آنجا دچار کشمکشی با قاچاقچیان انسان حاضر در آنجا می شوند.

وی ادامه داد: از بازیگران مهم این پروژه به استاد مصطفی بهشتی، سایه زارع، فهیمه عباد، شدی کشاورز، سعیده جمالی و رویا احمدی که از بازیگران خوب اصفهانی هستند، می توان اشاره کرد. پروژه ساخت این فیلم پروژه بسیار سختی بود زیرا برای رسیدن به محل فیلم برداری باید روزانه نزدیک به 85 کیلومتر مسافت را طی می کردیم.

کارگردان فیلم "دمیدن عصر" از آثار بخش جنبی سینمای اصفهان خاطرنشان کرد: دمیدن عصر، از تنهایی آدم ها می آید؛ در  این فیلم همه شخصیت ها با هم هستند اما هرکدام از این شخصیت ها در تنهایشان قبل از ساخت این فیلم، با مهاجران ایرانی کشورهایی مثل ترکیه و اندونزی صحبت کردم و همگی دارای تنهایی خاصی بودند و این شبیه نسیمی در هنگام غروب است که تنهایی بیشتر حس شده و زندگی دلگیرتر شده است. مهاجران از ایران با رویای آزادی و موفقیت از کشور خارج می شوند اما خیلی از آن ها با شکست روبرو می شوند.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D