پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/7 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

جشنواره فیلم فجر،حلقه وصل است


نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حضور حداکثری هنرمندان در جشنواره فجر 38 گفتند و تاکید کردند که این یک جشن مردمی است و همه باید در حفظ وحدت و انسجام کوشش کنند .

 

جذب حداکثری هنرمندان ، لازم است

 

نماینده مردم تهران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سیاست جذب حداکثری سینماگران و هنرمندان برای حضور در جشنواره فیلم فجر را مدنظر قرار دهد و در این زمینه تعجیل کند.

 

مصطفی کواکبیان با تأکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره فیلم فجر به عنوان حلقه وصل انقلاب و هنرمندان، گفت:  جشنواره فیلم فجر امسال باید به صورت باشکوه برگزار شود.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید همت شود تا دلخوری های موجود هنرمندان از بین رود و همه هنرمندان در جشنواره فجر شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا اکران های خوبی در جشنواره فیلم فجر برگزار شود، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سیاست جذب حداکثری سینماگران و هنرمندان برای حضور در جشنواره فیلم فجر را مدنظر قرار دهد.

 

کواکبیان تصریح کرد: هنرمندان، کشورشان را دوست دارند و قطعا همگی در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهند شد.

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هنرمندان  باید بر این مسئله واقف باشند که با تحریم جشنواره فیلم فجر، کاری از پیش نمی رود و نتیجه ای عاید مردم و کشور نمی شود.

 

هنرمندان دردمند را طرد نکنیم

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دردمندی هایی که برخى هنرمندان دارند و به آزردگی خاطر آنها انجامیده ، نباید باعث طرد هنرمندان از حضور در محافل مختلف هنری به ویژه جشنواره فیلم فجر شود. چرا که بسیاری از واکنش های این هنرمندان مقطعی است.

 

سید فاطمه ذوالقدر با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره فیلم فجر به عنوان حلقه وصل انقلاب و هنرمندان، گفت: قطعا بسیار مهم است که امسال هم مانند هر سال جشنواره فیلم فجر باشکوه برگزار شود و لازم است همه هنرمندانی که آثار هنری فاخری تولید کرده اند، در این جشن بزرگ انقلاب مشارکت داده شوند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تسهیلات و امکانات خوبی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شود تا هنرمندان همچون همیشه در فضای مناسبی آثار هنری خود را به منصه ظهور بگذارند.

 

وی ادامه داد: لازم است که تمهیدات لازم برای حضور هر چه بیشتر مردم جهت بازدید و تماشای آثار هنری در جشنواره فیلم فجر امسال در نظر گرفته شود.

 

ذوالقدر با تاکید بر ضرورت جذب حداکثری هنرمندان در جشنواره فیلم فجر امسال، افزود:  قطعا باید مشارکت هنرمندان در جشنواره های فجر افزایش یابد.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دلخوری هایی که برای برخى از هنرمندان پیش آمده، مقطعی است و نباید این مسئله باعث طرد هنرمندان کشورمان از حضور در محافل مختلف هنری به ویژه جشنواره فیلم فجر شود.

 

ذوالقدر تاکید کرد: باید همچون هر سال از هنرمندان کشورمان جهت حضور در جشنواره فیلم فجر دعوت به عمل آید،  چرا که این جشنواره مردمی است و ضرورت دارد که در این فضا  به انسجام و وحدت ملی توجه ویژه ای شود.

 

وی گفت: ما همه اعضای یک خانواده هستیم و همگی به دنبال اعتلا و عزت انقلاب اسلامی هستیم.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ممکن است در هر مقطعی مسائلی پیش بیاید اما این مسائل مقطعی و زود گذر نباید بهانه ای شود که حضورمان در عرصه های مهم چون جشنواره فیلم  و دیگر جشنواره های فجر کمرنگ شود.

 

ذوالقدر بیان کرد: همه هنرمندان قطعا آثار هنری مهمی را برای جشنواره فیلم فجر امسال آماده کرده و زحمات زیادی برای آن کشیده اند و قطعا حضور فعالشان در جشنواره فجر هم مایه دلگرمی اصحاب هنر و رسانه و هم مردم علاقمند به هنر و فرهنگ می شود.

 

جشنواره فجر متعلق به  هنرمندان است

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره فجر متعلق به خود هنرمندان است، گفت: شرایط باید به نحوی فراهم شود که هنرمندان دیدگاه خود را در آثارشان مطرح کنند.

 

مهدی شیخ با تأکید بر مشارکت حداکثری هنرمندان در جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: جشنواره فجر ریشه در تاریخ انقلاب داشته و هنرمندان همواره در این جشنواره که متعلق به خود آنان است، عقاید و  نظرات و انتقادات خود را در قالب آثار خود بیان کرده‌اند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره های فجر حلقه وصل انقلاب و هنرمندان است، افزود: جشنواره فجر یک امر بالنده و پویا برای هنر کشور است و حضور حداکثری هنرمندان در این جشنواره به بالندگی روز افزون هنر کشور کمک می‌کند.

 

شیخ با تأکید بر اینکه سیاست مدیران حوزه فرهنگی باید جذب حداکثری هنرمندان باشد، گفت: هنرمندانی که همواره همراه مردم و سیاست‌های نظام بوده‌اند، ممکن است تألماتی روحی و عاطفی داشته باشند که باید به آن‌ها توجه کرد و زمینه حضور حداکثری را برای شرکت در جشن بزرگ انقلاب اسلامی فراهم کرد.

 

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی همه باید به حوزه فرهنگ و هنر کشور کمک کنند و عدم حضور هنرمندان در جشنواره تخصصی فجر موجب تضعیف حوزه هنر و باز شدن عرصه برای کسانی که هنرمند نیستند، می‌شود.

 

شیخ با بیان اینکه این جشنواره باید به لحاظ تولید آثار فاخر تقویت شود، تصریح کرد: چنانچه مخالفت، انتقاد یا تألم و رنجشی وجود دارد  باید در قالب آثار، این نظرات و دیدگاه‌ها مطرح شود.  اهالی فرهنگ و هنر با زبان هنر همواره حرفی برای گفتن دارند و هرگز نباید خود را از تریبون جشنواره فجر محروم کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم حضور در جشنواره فقط منجر به تضعیف حوزه فرهنگ و هنر می‌شود، یادآور شد: به جای تحریم و انصراف از جشنواره باید با بیان دیدگاه و آثار خود، جامعه را آگاه و بیدار کرد تا در این میان مردم با دریافت نظرات و دیدگاه‌های مختلف قضاوت داشته باشند.

 

 

روش‌ سرهنگی برای کار فرهنگی مناسب نیست

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر جذب حداکثری هنرمندان برای حضور در جشنواره فجر امسال، تأکید کرد: روش‌ سرهنگی برای کار فرهنگی مناسب نیست.

 

احمد مازنی  با تأکید بر برگزاری هرچه‌ باشکوه‌تر جشنواره فیلم فجر به عنوان جشن انقلاب و حلقه وصل انقلاب اسلامی و هنرمندان، اظهار کرد: تقویت این جشنواره در جهت تولید آثار فاخر و جذب حداکثری هنرمندان ضرورت دارد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که بسیار تلخ بود، ادامه داد: این سانحه موجی در جامعه ایجاد کرد که گروه‌های مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داد و هنرمندان نیز در این راستا مواضعی اتخاذ کردند.

 

وی ادامه داد: جامعه و تبع آن هنرمندان احساس کردند که چند روز از طریق رسانه‌های رسمی کشور واقعیت ماجرا کتمان شد و این مسئله موجب تکدر خاطر، رنجش و آزردگی آنان شد که این مسائل را نباید آغشته به سیاست کرد.

 

مازنی تأکید کرد: مسئولان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با هنرمندان به زبان هنر سخن بگوید و با تکریم هنرمندان با این سرمایه اجتماعی تعامل داشته باشد. هنرمندان نیز در چنین مواقعی نیاز است که در کنار مردم باشند و پای منافع ملی کشور بایستند.

 

 

حمایت از هنرمند ضرورت دارد

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ضرورت دارد که دولت از همه هنرمندان برای حضور در جشنواره فجر حمایت کند و سیاست هایی برای جذب حداکثری آنان در جشنواره اتخاذ شود.

محمداسماعیل سعیدی تأکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره فیلم فجر به عنوان حلقه وصل انقلاب و هنرمندان، گفت: جشنواره فجر، جشنواره ای مردمی است و نباید این موضوع را سیاسی و جناحی کرد.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی با تکیه گاه مردم به شکوفایی رسیده است و جشنواره فیلم فجر هم کاملاً مردمی است و نباید کسی به این جشنواره  سیاسی و جناحی نگاه کند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره فجر یک حرکت مردمی است، افزود: جشنواره فجر فرصتی است که هنرمندان بتوانند توان، ظرفیت و استعدادشان را به منصه ظهور بگذارند و نباید این فرصت را با نگاه‌های جناحی و سیاسی از دست داد.

 

سعیدی تصریح کرد: جشنواره فجر یک جایگاه بین المللی هم پیدا کرده است و بر این اساس لازم است که هر سال این جشنواره رشد و ارتقا پیدا کند و کیفیت آن  افزایش یابد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت هم باید پای کار آید و کمک کند تا جشنواره فیلم فجر امسال هم مانند سال‌های گذشته به خوبی برگزار شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از همه هنرمندان برای حضور در جشنواره فجر، گفت: ممکن است دلخوری هایی برای هنرمندان به وجود آمده باشد اما این دلخوری ها نباید تأثیری در حضور آنان در جشنواره فیلم فجر بگذارد و باید از آنان حمایت شود و سیاست هایی برای جذب حداکثری آنان در این جشنواره اتخاذ شود.

منبع:خانه ملت



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D