پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/16 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

منتقدان فیلم ؛ نیروی محرک مخاطبان در جشنواره فجر


آنتونیا شرکا گفت: نیروی محرک و جریان ساز برای سینما دوستان در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار نظرها و نقدهای منتقدین است. 

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، «آنتونیا شرکا» منتقد و نویسنده سینمایی، با اشاره به تاثیر جامعه منتقدان و نویسندگان سینمایی در ادوار برگزاری جشنواره فیلم فجر بر میزان استقبال‌ از آثار افزود؛ جشنواره فیلم فجر به عنوان نقطه شروع پخش فیلم‌های تازه سینمای ایران، محمل مناسبی برای رصد کلی کارنامه یکساله سینمای ایران است.
او گفت؛ معمولا تعدادی از آثار هستند که به واسطه حواشی و نام کارگردانان، مخاطب‌های خاص خود را می‌یابند. اما در طول زمان برگزاری جشنواره، بخش مهمی از این مخاطبان که سینما را تخصصی و جدی دنبال می‌کنند، در پی کشف و اظهارنظر منتقدها هستند و ترجیح می‌دهند برای تماشای فیلمی وقت بگذارند که ارزش از پیش تعیین شده‌ای نزد منتقدان یافته است. از این جهت منتقدان و نویسندگان سینمایی تاثیر مشخص و همیشگی خود را دارند.
شرکا ضمن توضیح درباره جایگاه «نقد فیلم» در این رویداد،با برشمردن علت تاثیر سینمای مطبوعات و نقدها در شناخت بهتر فیلم‌ها گفت: طی ده روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، خبر داغ، خبر فیلم‌هاست و به طور طبیعی، تمام صحبت‌های منتقدان و اهالی رسانه در این چند روز، توسط علاقه‌مندان و سینمادوستان خوانده و رصد می‌شود و این خود، به نوعی نیروی محرکی به سمت فیلم‌هایی است که توسط این گروه مهم سینمایی تایید شده باشد.
گفتنی است امسال بعد از مدت‌ها، قرار است در نشست‌های پرسش و پاسخ علاوه بر مجری جلسات و عوامل فیلم‌های به نمایش درآمده، یک منتقد فیلم در هر جلسه حضور داشته باشد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D