پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/14 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

سیزده روز تا دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان/حاتمی کیا با خروج وارد شد

 


ابراهیم حاتمی‌کیا امسال با فیلم خروج به جشنواره فجر می‌آید؛ فیلمی که از اوایل تابستان مراحل پیش‌تولید آن آغاز شد و بازیگرانش اواسط شهریور جلوی دوربین رفتند. فیلم‌برداری این فیلم حدودا 3 ماه به طول انجامید.


به گزارش روابط عمومی دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان گفته می‌شود «خروج» فیلمی با اشارات سیاسی و اجتماعی است.

داستان فیلم درباره سفر تعدادی پنبه‌کار سیل‌زده به شهر تهران است؛ این پنبه‌کاران که بر اثر سیل محصولات‌شان را از دست داده‌اند با وعده‌هایی روبرو شده‌‌اند که دروغ از آب درآمده و برای اعتراض به نهاد ریاست جمهوری می‌روند. بعضی از بازیگران جدیدترین اثر حاتمی‌کیا همچون کامبیز دیرباز معتقدند «خروج» متفاوت‌ترین فیلم حاتمی‌کیا است.

جهانگیر الماسی، پانته‌آ پناهی‌ها، محمدضا شریفی‌نیا، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پورایمان و محسن صادقی‌نسب از دیگر بازیگران بیستمین فیلم سینمایی حاتمی‌کیا خواهند بود.

الماسی از بازیگران خروج که حدود 10 سال از سینما دور بوده است می‌گوید: «نمیخواهم از اصطلاح وسترن استفاده کنم اما فیلم حاتمی‌کیا مخاطب را به شدت به یاد آثار وسترن و سینمای کلاسیک هالیوودی و سینمای اروپا به خصوص لهستان و مجارستان می اندازد. فیلم خروج از نظر من به شدت در سینمای ایران سر و صدا خواهد کرد.»

حال حضور حاتمی کیا در جشنواره از نکات قابل توجه است چه از نظر حواشی که در سال‌های قبل شاهدش بودیم و چه به لحاظ اعتبار دادن به جشنواره به عنوان کارگردانی که فیلم‌هایی چون آژانس شیشه ایی و روبان قرمز را در کارنامه خود دارد و تقریبا برای همگان چهره شناخته شده ای است. حضور حاتمی کیا به عنوان عنصر تجربه در کنار کارگردان‌های جوان جشنواره به تکمیل پرونده جشنواره امسال کمک می‌کند. حال پیش بینی می‌شود با توجه به متفاوت بودن کار، فیلم مورد توجه اهالی سینما و مردم باشد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D