پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/16 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

14 روز تا دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان/ملغمه مهدویان و مدیری!


 


محمدحسین مهدویان بعد از «ماجرای نیمروز: رد خون» اگرچه قول داده بود دیگر سراغ موضوع‌های سیاسی و تاریخ معاصر کشور نرود اما به پیمان خود وفا نکرد و امسال با فیلم درخت گردو به جشنواره آمد.


به گزارش روابط عمومی دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان مهدویان که پیش از این هم بارها در مصاحبه‌هایش از علاقه به تاریخ معاصر و البته آشنایی‌اش با این حوزه گفته است، برای فیلم تازه‌اش هم به سراغ سوژه‌ای از تاریخ سیاسی و معاصر کشورمان رفته است. سوژه‌ای تلخ و بی‌رحمانه از دل جنگ.

محمدحسین مهدویان کارگردان با سابقه فیلم های «ماجرای نیمروز»، «ایستاده در غبار»، «لاتاری»، این بار برای ساخت «درخت گردو» به خوی رفته است. او این بار از تیم همیشگی خود فاصله گرفته و به سراغ تهیه‌کننده و بازیگران دیگری رفته است.

به عبارتی مهدویان با فیلم ایستاده در غبار شناخته شد و در جشنواره سی و پنجم برای فیلم ماجرای نیمروز نامزد دریافت 9 جایزه و در نهایت موفق به کسب 5 سیمرغ بلورین شد. وی برای فیلم «رد خون» در جشنواره سال گذشته موفق به دریافت سه سیمرغ شد و در میان پنج فیلم برتر از نگاه تماشاگرها نشان داده که از مدعیان مهم جشنواره امسال به شمار می‌رود و پیش بینی می‌شود از پر بازدیدهای امسال باشد.

از سوی دیگر سیدمصطفی احمدی، تهیه‌کننده پروژه‌های اخیر مهران مدیری این بار در قامت تهیه‌کننده فیلم مهدویان حاضر شده است و مهران مدیری و پیمان معادی هم به عنوان بازیگران این فیلم انتخاب شده‌اند.

اما نکته دیگر اینکه مهدویان این بار سراغ چه سوژه‌ای رفته است؟ گفته می‌شود مهدویان برای ساخت فیلم چهارمش داستان بمباران شیمیایی سردشت را در نظر داشته و آن را در یکی از روستاهای مرزی غرب کشور ساخته و به جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر رسانده است.

مهران مدیری هم ویدئویی از استقبال مردم از حضورش در بانه را در فضای مجازی گذاشته است. این طور که مدیری می گوید در این فیلم یک نقش کاملا جدی را ایفا می‌کند این در حالی است که از هادی حجازی‌فر بازیگر ثابت فیلم‌های قبلی مهدویان خبری نیست.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D