پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/28 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

15 روز تا دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان

در نهمین جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟

 


جشنواره فجر، فرصتی است که برای رقابت فعالان عرصه‌های مختلف هنر به وجود آمده و سالانه در حوزه‌های مختلف موسیقی، تئاتر، سینما، شعر و داستان آثار جدیدی را با تجلیل و تقدیر به جامعه هنرمندان و مردم هنردوست معرفی می‌کند. یکی از بخش‌های مهم و پراستقبال این جشنواره، سینما است.


به گزارش روابط عمومی دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، سال گذشته سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در حالی در تهران برگزار شد که اصفهان نیز برای نهمین سال، میزبان فیلم‌های جشنواره بود.


مراسم افتتاحیه ساعت ۱۵ روز ۱۲ بهمن با حضور سید علی اصغر رفاهی برگزار شد و با مراسم گرامی‌داشت نام و یاد شهید محمد اسلامی‌فر و شهید مدافع وطن حمیدرضا دایی تقی، تقدیر از هنرمندان پیشکسوت اصفهان، غلامرضا مهیمن، فاطمه شکری و سیدمحمدرضا میرشمشیری همراه بود.

 
مهم ترین رویداد نهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اما اختصاص یک سالن ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه بود که تا پیش از این به غیر از سینماهای پایتخت، هیچ سینمای دیگری در کشور چنین امکاناتی را به صورت رایگان در اختیار هنرمندان و اصحاب رسانه قرار نداده بود.


از دیگر اقدامات ویژه نیز اختصاص یک سالن برای دانش‌آموزان بود. در طول جشنواره هر روز صبح پردیس سینمایی سیتی سنتر میزبان دانش آموزانی بود که به تماشای فیلم‌های کودک و نوجوان می نشستند.، همچنین یک سالن دیگر هم به اکران فیلم‌های اصفهان اختصاص داشت. به عبارتی همه فیلم های اصفهانی که در طول سال 96 تا 97 ساخته شده بودند برای اولین بار در شهر خودشان فرصتی پیدا کردند تا طی سه روز اکران مردمی معرفی شوند.


در طول ده روز جشنواره، سه سالن اصلی پردیس سینمایی در پنج سانس، پذیرای حضور مردم، هنرمندان و اصحاب رسانه بود و مجموعا 24 فیلم از فیلم‌های جشنواره هرکدام سه بار اکران شدند. این در حالی است که به دلیل استقبال کم نظیر شهروندان چند فیلم پرطرفدار از جمله ماجرای نیم‌ روز 2، سرخپوست و متری شش‌ونیم به سانس‌های فوق‌العاده نیز رسید.


 از سوی دیگر شاهرخ فروتنیان، رویا نونهالی، رضا ایرانمنش، جهانبخش سلطانی، علیرضا رئیسیان و افسانه چهره‌آزاد از جمله هنرمندانی هستند که سال گذشته میهمان نهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان بودند.


بر اساس آمار ارائه شده در نهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، مجموعا  34400 بلیت فروش رفت که از این بین 3900 مخاطب در اکران ویژه مدارس به جشنواره آمدند. 7600 مخاطب در سالن هنرمندان و اصحاب رسانه به تماشای آثار نشستند و 7500 مخاطب در سالن شماره یک مخاطب اکران فیلم‌های تولیدی اصفهان بودند.


امسال هم برای دهمین سال حضور جشنواره در اصفهان، دو پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان و ساحل میزبان سی و هشتین جشتواره فیلم فجر خواهند بود و نه کمیته اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان فعال شده است.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D