پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/28 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

تاثیر حضور فیلم در فجر انکار ناشدنی است


کارگردان «مردن در آب مطهر» فیلم راه یافته به بخش مسابقه نگاه نو تاثیر حضور فیلم ها در جشنواره  فیلم فجررا  انکار ناشدنی دانست.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر نوید محمودی گفت: 40 سال است که به هر اتفاقی که برایم می افتد از نگاه  یک مهاجر می نگرم  یعنی اگر عاشق شدم به عنوان یک مهاجر عاشق شدم، اگر فیلم ساز شدم به عنوان یک مهاجر فیلمسازی کردم  و اگر مدرسه رفتم یک مهاجر در آن مدرسه بودم . همه اتفاقات دنیا  برای من از نگاه  یک مهاجر بوده است . طبیعتا «مردن در آب مطهر» هم قصه مهاجرانی است که روزی ذهن مرا درگیر کردند در واقع موضوع این فیلم  آن بخش از مهاجرت است  که همه  ما دیدیم و به نوعی در گیر آن  شدیم .

وی در ادامه گفت:شما برای اینکه به اروپا و کشورهای مهاجر پذیر بروید باید شرایطی داشته باشید که شما را بپذیرند . ادم قصه  این فیلم هم، بااین مساله  درگیر است که باید مسیحی شود تا در آن کشورها پذیرفته شود.یعنی قصه فیلم حول دغدغه های  یک  فرد مسلمان برای اینکه مسیحی شود و در کشور مورد نظر  پذیرفته شود یا مسلمان بماند و هر انچه که هست را تحمل کند ،می چرخد.

محمودی هم چنین تصریح کرد:من فکر می کنم این فیلم ،مثل  فیلم «چند متر مکعب »که در  جشنواره فجر خیلی دیده شد  مورد استقبال قرار بگیرد چون عشق را روایت می‌کند . هم چنین  تصورم بر این است که برای مخاطبان ،به خصوص مخاطبان فنی سینما جذاب باشد. نوع طراحی قصه  اتفاقاتی که رخ می‌دهد و بازیگرانی که در فیلم بازی می کنند مجموعا فیلم را به سمتی حرکت می‌دهند که فکر می‌کنم برای مخاطبان جذاب باشد . 

کارگردان «مردن در آب مطهر» در پایان تاکید کرد:من فکر می کنم برای ما بودن در جشنواره ،دیده شدن و ایجاد جریان خبری برای فیلم مهم ترین چیزی که به همراه می آورد این است که جماعتی را برای دیدن فیلم مان آماده و منتظر می کند و این همیشه جذاب است . ما در «چند متر مکعب عشق» این را تجربه کردیم اما برای فیلم بعدی مان  یعنی «شکستن همزمان  20استخوان» این اتفاق نیفتاد چون فیلم در بخش فجر ملی حضور نداشت و  تنها در بخش بین الملل جشنواره فجر بود . آنجا  بود که دیدیم بودن در  جشنواره فجر  چه تاثیری بر فیلم دارد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D