پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/28 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

فریدون جیرانی دایره‌المعارف سینماست


عباس شوقی گفت: جیرانی را می توانیم از همان سال هایی که در برنامه «هفت» کار می‌کرد، بشناسیم. او بسیار اهل فن است و سینما را خوب می‌شناسد.
به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، همزمان با برگزاری سی و هشتمین دوره از جشنواره فیلم فجر قرار است از «فریدون جیرانی» کارگردان و نویسنده سینما به پاس سال‌های فعالیت‌اش تقدیر شود. «عباس شوقی» مسئول جلوه‌های ویژه بسیاری از فیلم‌های جیرانی درباره کارکردن با او گفت: «من در این سال‌های فعالیتم بیشترین همکاری را با فریدون جیرانی داشته‌ام. در سریالی که اخیرا ساخت یک سال باهم کار کردیم و فکر می‌کنم، در این مدت بیشتر خانواده‌اش کنار من بوده است.»
وی ادامه داد: «جیرانی را می‌توانیم از همان سال هایی که در برنامه «هفت» کار می‌کرد، بشناسیم. او بسیار اهل فن است و سینما را خوب می‌شناسد. هنوز هم برایم سوال است که چرا مدیران تلویزیون یک برنامه تخصصی راجع به سینما را از کسی که دایره‌المعارف سینما است، گرفتند؟»
شوقی افزود: «خاطره‌ای که از او دارم و خودش هم یک بار تعریف کرده، به اکران فیلم قرمز در جشنواره فیلم فجر مربوط می‌شود.  بعد از اکران فیلمش در جشنواره خودش را در قسمت آپاراتخانه قایم کرده بود تا فیلمسازان او را پیدا نکند. من فهمیدم کجا هستند و سراغش رفتم. احساس کرده بود این فیلم مورد قبول تماشاگران نباشد وقتی او را دیدم از این فیلم تعریف کردم.»



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D