پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/28 1403
خبر

چه فیلم‌هایی تا پایان سال ۹۸ اکران خواهند شد؟


در این یادداشت مروری داریم بر فیلم‌هایی که تا پایان ۹۸ اکران خواهند شد.








 


«طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی

طلا ساخته پرویز شهبازی از مهمترین فیلم‌های جشنواره ۹۷ بود که در نوبت اکران قرار دارد. پرویز شهبازی که همواره معضلات جوانان را دستمایه کارهای خود قرار می‌دهد برای شخصیت‌های اصلی آخرین فیلمش نیز سراغ داستان چند جوان رفته است که قصد راه‌اندازی رستورانی را دارند در این میان پدر یکی از آن‌ها فوت کرده و مبلغ قابل توجهی پول نیز مفقود می‌شود.
 در خلاصه داستان فیلم آمده است: راهی برای پول دارشدن، خسته از نگاه تحقیر آمیز دور و بری ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ این ها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند.

نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی «طلا» هستند.


 

«ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان

«ناگهان درخت» دومین فیلم صفی یزدانیان است که پس از فیلم موفق «در دنیای تو ساعت چند است» در همان حال و هوا ساخته شده است.

این فیلم داستان زندگی مردی میانسال به نام فرهاد را روایت می‌کند که پیمان معادی نقش آن را ایفا کرده است؛ او داستان زندگی خود را از کودکی تا  ۵۰ سالگی برای روانکاو تعریف می کند. فیلم با ریتمی سریع شروع می‌شود و اطلاعاتی از چندین زمان، مکان، شخصیت و... در اختیار بیننده قرار می گیرد، در این بخش کودکی فرهاد سهم بیشتری از قصه دارد. 

فیلمنامه فیلم را هم همچون اثر قبلی، خود یزدانیان به نگارش درآورده است. فیلم «ناگهان درخت» به تهیه کنندگی پیمان معادی در سه دوره تاریخی متفاوت روایت می‌شود.

«ناگهان درخت» را می‌توان عضوی از مجموعه آثاری مانند «پله آخر»، «سیمای زنی در دوردست» و «چیزهایی هست که نمی‌دانی» قرار داد. فیلم‌هایی که  از نظر الگوی ساخت و مضامین پیرو شیوه فیلمسازی یکسان و منحصر به فردی هستند و همه با رویکرد زیباشناسی خاص و با تیم‌های سازنده نسبتا مشابهی ساخته شده‌اند.

پیمان معادی، مهناز افشار، مهراب قاسم خانی، شقایق دهقان، سیامک صفری، زهره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها و لیلی فرهادپور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

«تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد

تیغ و ترمه آخرین ساخته کیومرث پوراحمد داستان ترمه دختر بیست و شش ساله ای است که با عموی خود زندگی می‌کند با آمدن مادرش از خارج از کشور اتفاقاتی رخ میدهد و رازی نمایان می‌شود.

دیبا زاهدی، پژمان بازغی، لاله اسکندری، مهران رجبی، کوروش سلیمانی، آویسا سجادی، شراره رنجبر و هومن برقنورد در این فیلم‌ها به ایفای نقش پرداخته اند.

«تیغ و ترمه» هنگام نمایش در جشنواره فیلم فجر نتوانسته بود نظر مثبت منتقدین و رضایت مخاطبان را جلب کند. عمده تماشاگران فیلم در مصاحبه‌های تلویزیونی معتقد بودند که این کار جزو آثار خوب «کیومرث پوراحمد» نیست. این کارگردان سینمای ایران خالق آثاری چون «قصه‌های مجید» «خواهران غریب» «اتوبوس شب» و دیگر فیلم‌ها و مجموعه‌‌های تلویزوینی است که عموما مخاطبین زیادی را به همراه داشته است.

 

«امیر» به کارگردانی نیما اقلیما

نیما اقلیما در اولین تجربه سینمایی خود با فیلم «امیر» در جشنواره سال گذشته حضور داشت. او از بازیگران نام آشنا و محبوبی مثل میلاد کی مرام و سحر دولتشاهی در نقش های اصلی استفاده کرد. میلاد کی‌مرام و سحر دولتشاهی پیش از این با ایفای نقش در فیلم هایی چون «خط ویژه» و «عصر یخبندان»، به ترتیب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن را از آن خود کرده‌اند.

میلاد کی مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی، سحر دولتشاهی و آرتین گلچین ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه هاشون فرق می‌کنه. از نکات قابل توجه فیلم میتوان به بازگشت سید ضیا هاشمی به عرصه تهیه کنندگی ۸ سال پس از فیلم جنجالی "زم هریر" اشاره کرد. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که بازی متفاوت هادی کاظمی از نکات برجسته این فیلم است.

 

«یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی

یادم تو را فراموش فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی و نویسندگی پیمان عباسی محصول سال ۱۳۹۴ است.

این فیلم که تاکنون فرصت اکران پیدا نکرده به احتمال زیاد تا پایان امسال روی پرده می‌رود.
«یادم تو را فراموش»  براساس داستانی واقعی از زندگی فوتبالیست مشهور ایران ساخته شده است. دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته روبه‌رو می‌شود و ماجراهای تلخی رخ می‌دهد.

 

«آنجا همان جاست» به کارگردانی سیروس الوند

«آنجا همان جاست» آخرین فیلم سیروس الوند پس از فیلم ناموفق «این سیب هم برای تو» است.
رعنا (معلم مقطع ابتدایی) و امیر (کارگر کارگاه بلورسازی) زندگی عاشقانه خود را در محله ای قدیمی و در حاشیه شهر آغاز کرده‌اند. غافل از آنکه شیطنتی جنون آمیز خوشبختی ساده آنها را نشانه رفته است.

پرویز پرستویی ، ماهور الوند ، شهرام حقیقت دوست ، امیرحسین فتحی ، شاهرخ فروتنیان ، سعید پیردوست ، یوسف فروتن بازیگران اصلی فیلم هستند.

 

«عطر داغ» به کارگردانی علی ابراهیمی

«عطر داغ» ساخته علی ابراهیمی روایتگر داستان دختر نوجوانی است که شبی را بیرون از خانه می‌ماند و این تنهائی او را وارد زندگی دیگری می‌کند.
مهرداد صدیقیان ، شهرام حقیقت دوست ، بهاره کیان افشار ، سیما تیرانداز ، خاطره اسدی ، شیوا مکی نیان در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

  

«پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی

فیلم سینمایی «پالتو شتری» اولین ساخته مهدی علی میرزایی برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. «پالتو شتری» یک درام کمدی است که به گفته‌ی کارگردانش، فیلم در مرز فانتزی و رئالیسم طی میشود.

مهدی علی میرزایی، تله فیلم‌های «دکان‌های پیامبری»، «استخاره» و «حاجتنامه نظرعلی» را کارگردانی کرده و سابقه فیلم‌نامه نویسی فیلم‌های «گشت ارشاد»، «پارادایس»، «در مدت معلوم» و «کاتیوشا» را دارد.

 در خلاصه داستان فیلم آمده است:

- اگه دشــمنید چــرا اینقــدر بــا هــم می پریــد؟ اگــه دوســتید چــرا اینقــدر بــه هــم می پریــد؟

- «پالتو شتری» در مورد یک دانشجوی فلسفه است که یک پالتو از پدرش به ارث برده که با پوشیدنش افکار وسوسه آمیز و موذیانه به سراغش می آید.




لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D