پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/7 1403
خبر

نگاهی به فیلم های در حال اکران


 


در حال حاضر فیلم‌های متعددی در ژانرهای متنوع همچون کودک و نوجوان، کمدی، مستند و … بر روی پرده‌ی سینماها هستند که برخی از آن ها نیز مانند «انفرادی» فروش قابل توجهی داشته‌اند. در سال ۱۴۰۱ فیلم‌های کمدی پرتماشاگری همچون «سگ‌بند»، «شادروان»، «انفرادی» و «بخارست» در سینماهای سراسر کشور اکران شدند که مخاطبین زیادی را با خود همراه کردند. در ادامه به معرفی دو فیلم کمدی‌ای که هم‌اکنون بر روی پرده‌ی سینماهاست می‌پردازیم.



فیلم های کمدی


انفرادی


«انفرادی» فیلمی کمدی به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان است که در سال ۱۳۹۸ تولید شده بود اما در آن دوران به دلیل شیوع بیماری کرونا اکران نشد. این فیلم در ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ به روی سینماها آمد و فروش قابل توجهی را تجربه و مخاطبین زیادی را با خود همراه کرد. «انفرادی» داستان سه مرد به نام امیر (مهدی هاشمی)، جواد (رضا عطاران) و بهرام (احمد مهرانفر) روایت می‌کند که از یک شرکت مالی-اعتباری طلبکار هستند. این سه در جست‌و‌جوی پول از دست رفته‌ی خود هستند و در این راه با چالش‌های زیادی از جمله خوابیدن در پارک، دزدی ماشین و… روبه‌رو می‌شوند. علاوه‌بر سه بازیگر مذکور برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی و… در این فیلم  ایفای نقش کرده‌اند.


بخارست


«بخارست» فیلمی به کارگردانی سیدمسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی علی طلوعی و محصول سال ۱۴۰۱ است. این فیلم داستان جلال با بازی حسین یاری و جلیل با بازی پژمان جمشیدی را روایت می‌کند که با یکدیگر برادر هستند و توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند. جلال مغازه‌ی لوازم خانگی دارد و به همین دلیل به ترکیه سفر می‌کند و بعد از بازگشت از سفر دستگیر می‌شود و همین امر سبب می‌شود تا برادر و پدر بی‌خیالش با بازی غلامرضا نیکخواه اموال او را به باد دهند… اطیابی که تا پیش از این نشان داده که کارگردانی توانمند است و درک درستی به نیاز جامعه‌ی امروز ایران دارد، به همین دلیل همواره کمدی‌های او پرفروش و پرطرفدار هستند. حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه، بابک کریمی، غزال نظر و… در فیلم بخارست نقش‌آفرینی کرده‌اند.



فیلم های کودک و نوجوان سینما


سال ۱۴۰۱ تاکنون سالی پربار برای سینمای کودک و نوجوان بود چراکه فیلم‌های متعدد و خوبی همچون «بازیوو»، «پسر دلفینی»، «والدین امنیتی»، «لوپتو» و «جزیره فضایی (تورنادو ۲)» اکران شدند که با استقبال نسبتا خوبی از سوی مخاطبین ژانر کودک مواجه شدند. در ادامه به معرفی سه فیلم کودک-نوجوان که هم‌اکنون بر روی پرده‌ی سینماها است، می‌پردازیم.


پسر دلفینی


«پسر دلفینی» انیمیشنی ایرانی که در استودیو اسکای فریم ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی و محصول سال ۱۴۰۰ است. فیلم داستان پسر دلفینی را روایت می‌کند که در کودکی در دریا زندگی کرده و زمانی‌که بزرگ می‌شود در جست‌و‌جوی مادرش به جزیره می‌رود و با ناخدا مروارید آشنا می‌شود و او پسر دلفینی را در این راه همراهی می‌کند. این انیمیشین با فروش حدود دو میلیون دلاری در سینماهای روسیه و آسیای میانه رکورد جدیدی در صنعت انیمیشن کشور و منطقه از خود به جا گذاشته است. قابل ذکر است که این فیلم از ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سینماهای رسارس کشور اکران شد و تاکنون مخاطبین زیادی را با خود همراه کرده است. همچنین صدای علیرضا طلیسچی به‌عنوان خواننده در«پسر دلفینی» حضور دارد.


لوپتو


«لوپتو» فیلمی به کارگردانی عباس عسکری، تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و محصول سال ۱۳۹۸ است. فیلم ژانری کودک و ماجراجویانه دارد و از ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در سینماهای سراسر کشور اکران شده است. فیلم داستان پسری به نام علی را روایت می‌کند که پدرش در کارگاه لوپتو یا آموزش ساخت اسباب‌بازی به بیمارانش آنها را درمان می‌کند. این کارگاه که محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری فردی ناشناس تعطیل می‌شود… مدیر تولید: محمدمهدی فتحی، فیلمنامه: فرشاد امین‌زاده، عباس عسکری؛ کارگردان هنری: امین قرائی، استوری ریل: مجتبی خیری، تدوین: مهدی سعدی، سرپرست مدلسازی شخصیت: فرزاد شکفته، سرپرست مدلسازی محیط: فرشاد امین‌زاده، سرپرست تکسچر شخصیت: سبحان خلیل یزدی، سرپرست رندر و نورپردازی: سعید مددی، تدوین: محسن فتحی، موسیقی: پیام آزادی، مهرداد اسماعیل‌پور، صداگذاری: آرش قاسمی، مدیر دوبلاژ: سعید شیخ‌زاده، خواننده: هومن شاهی، امیرعلی بهادری و… برخی از عوامل «لوپتو» را شامل می‌شوند.


جزیره فضایی (تورنادو ۲)


«جزیره فضایی» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی است و محصول سال ۱۳۹۷ است. فیلم از ۲۹ آذر ۱۴۰۱ به روی پرده‌ی سینماها آمده است و داستان پروفسوری را روایت می‌کند که رستورانی ساخته و آن را به سفینه‌ای تبدیل می‌کند که به فضا می‌رود و در نهایت در سرزمینی ناشناخته فرود می‌آید. چهار نوجوان حاضر در آن سفینه با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند و رازهای عجیبی را کشف می‌کنند. اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی و الناز حبیبی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، نگار نافذ، امیر رونقی و… در فیلم جزیره فضایی (تورنادو ۲) ایفای نقش کرده‌اند.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D