«علی اصغری» فیلمنامه نویس معتقد است که فیلمنامهنویسی در سینمای ایران مظلومترین بخش است. به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر، کارشناسان و منتقدان یکی از بخشهای
جشنواره فجر همه سینمای ایران است. اما در طی دوره های مختلف سیاست حضور فیلم مستند متغییر بوده است. در زمانی فیلم های کوتاه و بلند مستند با یکدیگر رقابت میکردند و بعد آن سیاست عوض شد و تنها
فریدون جیرانی به گمان من فیلسوفی چند وجهی در سینما و مطبوعات است، او فیلمنامهنویس، کارگردان، روزنامهنگار، منتقد، مورخ و از همه مهمتر انسانی نیکوخصلت و مشاوری امین است. جیرانی از کلاس دوم یا سوم
مدير روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: در روزهای ابتدایی اعلام فراخوان ثبت نام اهالی رسانه، آیین نامه ۱۴ بندی منتشر شد و فهرست نهایی حاضران در این دوره از جشنواره براساس همان آیین نامه
«سعید ملکان» چهره پرداز و تهیه کننده با سابقه سینما در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نخستین تجربه کارگردانی خود در سینما با نام «روز صفر» را راهی این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور خواهد
«علیرضا دهقان» در یادداشتی نوشت: فیلمسازان داستانی و مخاطبانشان، برای بهرهگیری از سوژهها، دریافت، تحلیل و پرداخت واقعیتها و تفسیر خلاقانه واقعیت، به فیلمهای مستند احتیاج دارند. به گزارش ستاد
مدیر روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: در روزهای ابتدایی اعلام فراخوان ثبت نام اهالی رسانه، آیین نامه 14 بندی منتشر شد و فهرست نهایی حاضران در این دوره از جشنواره براساس همان آیین نامه
قدمت زیست ارامنه در ایران به حدود چهارصد سال پیش و سلطنت شاه عباس صفوی میرسد که از مناطق کوهستانی شمالی به دشتهای مرکزی ایران کوچ کردند. در این سالها هنرمندان و متخصصان ارمنی در پیشبرد
روز پنجم آذر1385... آثار «بابک بیات» از همه جا به گوش میرسید اما پنج، شش سالی بود که او برای هیچ فیلمی موسیقی نساخته بود. آخرین کارش در فیلم سینمایی «سام و نرگس» به کارگردانی ایرج قادری بود که در
اسامی فیلمهای بخش «نگاه نو» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، دقایقی پیش، پس از پایان جمعبندی آرای هیأت انتخاب بخش فیلمهای سینمایی سی و