پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/1 1403
خبر / اخبار جشنواره حقیقت

معرفی برگزیدگان بخش مستندهای بلند بین‌الملل «سینماحقیقت»

 

 

جایزه بهترین کارگردانی مستند ‌بلند جشنواره به فیلم «کنار رینگ» به کارگردانی آندره هورمان اختصاص یافت.







به گزارش ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، مهرداد اسکویی (ایران) و زلاتینا روسووآ (بلژیک) برای اهدای جوایز بخش مستند بلند بین الملل روی صحنه حضور پیدا کردند.

لوح تقدیر هیات داوران در این بخش به فیلم «خسوف» به کارگردانی محسن استادعلی از ایران تعلق گرفت.

استادعلی به دلیل کسالت نتوانسته بود در مراسم حضور یابد و مصطفی شیری جایزه این کارگردان را دریافت کرد.

جایزه ویژه هیات داوران بخش مستند بلند نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 2000 دلار ( هریک به مبلغ 1000 دلار) به طور مشترک به فیلم‌های «قهرمان گله» ساخته تون فان زانتفورت از کشور هلند و «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری از ایران تعلق گرفت.

دبیر سفارت هلند در ایران به نمایندگی از زانتفورت جایزه فیلم «قهرمان گله» را دریافت کرد.

تون فان زانتفورت در پیام ویدئویی که برای جشنواره فرستاده بود، گفت: خیلی خوشحالم که این فیلم دیده شد، من هفت سال روی فیلم کار کردم و همه من را به واسطه سوژه آن مسخره می‌کردند، به همین ترتیب تامین کمک مالی برای ساخت فیلم دشوار بود و پروسه سختی را پشت سر گذاشتم. با افتخار در این جشنواره حضور دارم و خوشحالم که توانستم در این جشنواره که رقابت بسیار داغ بود برگزیده شوم و ناراحتم که نتوانستم به دلیل مشغله کاری در این رویداد حضور پیدا کنم.

سام کلانتری هم پس از دریافت جایزه گفت: در این 13 سال برگزاری جشنواره سینماحقیقت سال هایی داور بودم یا فیلم داشتم اما هیچ وقت این جایزه را دریافت نکرده بودم، فکر می کنم این جایزه بسیار مهمی برای هر فیلمسازی است. از صمیم قلب این جایزه را به همه اعضای تیم ملی هاکی بانوان ایران تقدیم می کنم.

جایزه بهترین کارگردانی مستند ‌بلند جشنواره نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 5000 دلار اهدا شد به فیلم «کنار رینگ» به کارگردانی آندره هورمان و تولیدکشورهای آلمان و آمریکا اختصاص یافت.

آندره هورمان که در سالن حضور داشت، بعد از دریافت جایزه اش از دعوت به جشنواره سینماحقیقت تشکر کرد و گفت: از دریافت این جایزه واقعا غافلگیر شدم. نمی دانم آیا مستند می تواند دنیا را تغییر دهد یا نه اما خوشحالم که افتخار حضور در سینماحقیقت به کشورم داده شد. امیدوارم مستندها به هر چه بهتر ارتباط برقرار کردن گفت و گو میان ملت ها کمک کنند و از جشنواره و هیات داوران این بخش تشکر می کنم.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D