پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/31 1403
خبر / خبرجشنواره فیلم تهران

سازمان سینمایی و هنروتجربه باید از ظرفیت‌های خود برای گسترش بازارسازی فیلم کوتاه استفاده کنند

 

مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی معرفی شدند.

مرکز همایش‌های برج میلاد تهران شامگاه جمعه ۲۴ آبان میزبان مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بود. در این مراسم مسئولین سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان سینما حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی طی سخنانی ضمن تشکر از دبیر جشنواره و ستاد برگزاری و انجمن سینمای جوان،جشنواره فیلم کوتاه را مهم‌ترین جشنواره فیلم کوتاه در خاورمیانه و غرب آسیا عنوان و تاکید کرد:«امسال برای اولین بار بودجه جذب شده حمایت از فیلم‌سازان جوان در شهرستان‌ها به نسبت سال گذشته پنج برابر شده و امیدوارم کمک کند تا مثل گذشته بتوانند چهره‌های بزرگی از این استعدادها به سینما معرفی شود. امیدوارم زمینه استفاده تلویزیون و رسانه‎‌های جدید از این شیوه گفتمان‌‌سازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فیلم کوتاه می‌تواند فکورانه‌تر باشد و ما می‌توانیم به مردم کمک کنیم تا از این قاب سینمایی استفاده بیشتری کنند. فیلم کوتاه به عنوان قاب تولید باید بازارسازی و با توجه به اقتصاد سینما برای خود ماندگاری بیشتری ایجاد کند. سازمان سینمایی هم از ظرفیت خود و فضای هنروتجربه استفاده کرده است و در عین حال باید آن را گسترش دهد».

 در این مراسم ‌هم‌چنین سید صادق موسوی دبیر سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی سخنانی کوتاه گفت: «قبل از هرچیز باید بگویم در این جا به روال جشنواره‌های دیگر قصد ندارم تا درباره عدد و رقم‌‌های مرسوم مربوط به برگزاری این دوره از جشنواره حرف بزنم. بلکه می‌خواهم از تمام هنرمندان، همکاران، مخاطبان هنردوست، شهردار محترم تهران، هیأت‌های دیپلماتیک و در آخر از آقای انتظامی که از این جشنواره حمایت کرده‌اند، تشکر کنم.امیدوارم سال‌های آینده هم مثل تمام سال‌های گذشته و این دوره برگزاری جشنواره درخشان باشد و ما از حمایت‌های دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور برخوردار باشیم. بار دیگر میلاد حضرت رسول (ص) را تبریک می‌گویم و امیدوارم حال همه مردم ایران خوب باشد. آرزو می‌کنم این شب هم برایتان خاطره‌انگیز شود و به تمام برندگان امشب تبریک می‌گویم».



تقدیر از مهوش شیخ الاسلامی و مسعود امینی تیرانی
مراسم تقدیر از مسعود امینی تیرانی فیلم‌بردار و کارگردان و بزرگداشت مهوش شیخ‌الاسلامی مستندساز پیشکسوت از بخش‌های اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران بود.

امینی تیرانی بعد از حضور روی صحنه بیان کرد: «فکر می‌کنم در سی و سه چهار دوره از این سی و شش دوره جشنواره حضور داشتم. مجبور هستم که از چند موضوع اظهار ناراحتی کنم. کاش فیلم «رآی» سپیده برنجی هم در جمع آثار جشنواره بود. کاش کریم لک‌زاده هم بود و مرور آثارش انجام می شد و کاش خیلی از فیلم‌ها مجبور به اصلاح نمی‌شدند. باید تغییر جدی‌تری در زمینه انتخاب و حضور آثار در جشنواره اتفاق بیافتد و از حسین انتظامی درخواست می‌کنم اختیار بیشتری به دبیر جشنواره داده شود».

مهوش شیخ الاسلامی مستندساز هم به پاس یک عمر فعالیت مستمر در حوزه مستندسازی توسط صادق موسوی، فرشته طائرپور و حسین انتظامی مورد تجلیل قرار گرفت.شیخ الاسلامی گفت: «از کسانی که در همه این سال ها به من کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم لیاقت این جایزه و تجلیل را داشته باشم».




لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D