پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر / هنر و تجربه(پاییز 98)

هشت انیمیشن در باشگاه فیلم هنروتجربه به نمایش در می‌آید

هشت انیمیشن در باشگاه فیلم هنروتجربه به نمایش در می‌آید

پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر
هشت انیمیشن در باشگاه فیلم هنروتجربه به نمایش در می‌آید

 

شانزدهمین نمایش هفتگی باشگاه فیلم هنروتجربه به منتخبی از انیمیشن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.

باشگاه فیلم هنروتجربه در برنامه پاییزی نمایش مجموعه‌ای از انیمیشن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تدارک دیده‌است. دو مجموعه از این آثار طی هفته‌های گذشته به نمایش در آمده‌اند و چهارشنبه هشتم آبان ماه سومین بخش این مجموعه روی پرده می‌ر‎ود.


این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارشنبه هشتم آبان ساعت ۱۹ در پردیس سیتی سنتر اصفهان برگزار می‌شود. 


در این مجموعه هشت انیمیشن «داستان زندگی پرثمر و باافتخار مداد قرمز »(علیرضا چیتایی)،«راز آن درخت» (معین صمدی)،«بچه گربه»،«پدربزرگ» (شیوا صادق اسدی)،«کبوتر سفیدی کنار آینه» (مریم خلیل‌زاده)،«وقتی که بچه بودم» (مریم کشکولی)،«سایه‌ای که نور شد» (نازنین سبحان سربندی) و «سیاه یا سفید»(محمدعلی سلیمان‌زاده) به نمایش در می‎آیند.


«داستان زندگی پرثمر و باافتخار مداد قرمز» بر اساس کتابی به همین نام با تصویرگری  عباس کیارستمی و داریوش دیانتی ساخته شده‌است. «راز آن درخت» هم بر گرفته از حکایتی از مولانا است.


پویانمایی «بچه گربه» به بیان عواطف و احساسات دختر بچه‌ای خردسال می‌پردازد که با پدر و مادرش زندگی می‌کند. یک روز دختربچه متوجه می‌شود که در حیاط خانه‌شان بچه گربه‌ای به دنیا آمده است. او کم کم خودش را غرق در زندگی گربه‌ها می‌کند. این انیمیشن در جشنواره‎های مختلفی به نمایش درآمده و جوایزی نیز از جشنواره‌های معتبری چون انسی دریافت کرده‎است.«پدربزرگ» دیگر ساخته شیوا صادق اسدی هم به تجربه مرگ از دید یک کودک می‌پردازد.


«کبوتر سفید کنار آینه» هم بر اساس کتابی به همین نام نوشته احمد رضا احمدی تولید شده است.انیمیشن «وقتی که بچه بودم» هم روایت‌گر خاطرات یک زن از دوران کودکی و ترس‎هابش است.


«سایه‌ای که نور شد» درباره‌ یک استاد نمایش سایه‌ای است که در شهر ‌بازی مشغول به کار است، بعد از پایان یک نمایش، متوجه سایه‌اش می‌شود که میل به دنبال کردن او ندارد و می‌خواهد به بازی ادامه دهد.


انیمیشن «سیاه یا سفید» ماجرای پروانه‌ای را روایت می‎کند که گذرش به آبگیری که در حال خشک شدن می‎افتد و گورخری جوان مجذوب زیبایی و کمال او می‎شود.


‎ورود برای عموم به برنامه باشگاه فیلم هنروتجربه آزاد و رایگان است.



هیچ سانسی یافت نشد