پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر / هنر و تجربه(پاییز 98)

منتخبی از انیمیشن‌های کانون پرورش فکری در باشگاه فیلم هنروتجربه

منتخبی از انیمیشن‌های کانون پرورش فکری در باشگاه فیلم هنروتجربه

پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر
منتخبی از انیمیشن‌های کانون پرورش فکری در  باشگاه فیلم هنروتجربه

 



انیمیشن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که شامل شش اثر است، روز چهارشنبه اول آبان در باشگاه فیلم هنروتجربه روی پرده می‌رود.


در دومین بخش نمایش انیمیشن‌های منتخب کانون پرورش، فیلم‌های «روزی کلاغی» و «کشاورز و ربات» به کارگردانی عبداله علیمراد، «بارون میاد جرجر» به کارگردانی مهین جواهریان، «صفر» اثر نازنین سبحان سربندی ،«روباهی که به دنبال صدا رفت» به کارگردانی فاطمه گوردزی و «قصه های یک خطی» ۱و۲ روز چهارشنبه، اول آبان ساعت ۱۹ در پردیس سیتی سنتر اصفهان نمایش داده می‌شود و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.


 


انیمیشن «روزی کلاغی» ‏۲۰‏ دقیقه زمان دارد که در سال ‏ ۱۳۸۴‏ به کارگردانی عبداله علیمراد و نویسندگی ابراهیم فروزش ساخته شد. در خلاصه داستان این اثر آمده است:«کلاغ طمعکار عاشق گردو و پنیر و صابون، علاقه ‏زیادی هم به اشیاء براق مانند کلید و دگمه و ‏سکه و جواهرات دارد که این علاقمندی مشکلاتی را ‏برای آدم‌ها بوجود می‌آورد؛ تا این که کار به ‏جایی می‌رسد که این کلاغ جواهر گرانبهای کلاه ‏حاکم را می‌رباید…».‏


همچنین دیگر اثری که از عبداله علیمراد در این برنامه نمایش داده می شود، انیمیشن ۲۱ دقیقه‌ای «کشاورز و ربات» به نویسندگی ابراهیم فروزش است. این فیلم درباره یک سفینه فضایی در برخورد با زمین است که در دل مزرعه‌ای به زمین می‌افتد، رباتی از آن خارج و با کشاورزی آشنا می‌شود و …».


 


«بارون میاد جرجر» را مهین جواهریان بر اساس داستانی قدیمی با شیوه تلفیق نقاشی با پاستل روی کاغذ و رایانه‌ای و با زمان ۸ دقیقه ساخته است. این فیلم مضمونی انتزاعی، شعرگونه و آهنگین را با روایتی ساده از آداب و سنن فرهنگ ایرانی به ویژه مراسم عروسی در قالب فرهنگ فولکلوریک به نمایش گذاشته است.


«صفر» به کارگردانی نازنین سبحان سربندی نیز از مضمونی آموزشی و انتقادی برخوردار است و شخصیت اصلی داستان کودکی است که در مدرسه همواره نمره‌ صفر می‌گیرد. کودک برای مخفی کردن نمرات خود از دیگران، شب و روز با کابوس‌هایی آزاردهنده روبرو می‌شود. او در نهایت با بریدن صفرهای خود از روی کاغذ و قرار دادن آن‌ها در کنار هم به فرم جدیدی شبیه زنجیر می‌رسد و از این زنجیرها بادبادکی می‌سازد و آن را به هوا پرواز می‌دهد.


انیمیشن «روباهی که به دنبال صدا رفت» به کارگردانی فاطمه گوردزی هم در سال ۱۳۹۰ ساخته شده و درباره روباه بی‌صدایی است که به جنگلی رسید که همه حیوانات صدای خودشان را داشتند. روباه شروع به یافتن منبع همه این صداها کرد و موسیقی را نیز یافت.



هیچ سانسی یافت نشد