پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/6 1403
خبر

مهدویان: ترجیح می دهم اصلا فیلم سیاسی نسازم

 


کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز؛ رد خون» عنوان کرد: برای ساخت این فیلم مجبور شدم با افرادی معاشرت کننم که برایم جذاب نبود و ترجیح می دهم اصلا فیلم سیاسی نسازم.


محمد حسین مهدویان در گفت‌و گویی با روزنامه سازندگی گفت: « دیگر علاقه‌ای ندارم که راجع به موضوعات سیاسی فیلم بسازم، به خاطر اینکه به عنوان یک فیلم به آن توجه نمی‌شود و مدام آدم‌هایی که آن را می‌بینند، در فضای سیاست زده جامعه ایران مشغول نیت‌خوانی و کشف یک رمز عجیب و غریب از دلایل ساخت فیلم و نیات فیلم‌سازان هستند.

به این فکر نمی‌کنند که این هم یک فیلم است و شاید کسی دوست داشته باشد فیلمی با موضوع جاسوسی یا سیاسی بسازد، خب باید چه کاری انجام بدهد؟ به هر حال این هم یک مدل فیلمسازی است که می‌شود به سینما رفت و آن را تماشا کرد، به اندازه یک فیلم از آن لذت برد یا نبرد و بیرون آمد، رفتار عجیب و غریب یا کنشی سیاسی با انگیزه‌ای خاص نیست و فقط یک فیلم است و تا وقتی که این فضا وجود دارد، ترجیح می دهم اصلا فیلم سیاسی نسازم.»

مهدویان درباره دردسرهای ساخت این فیلم اذعان داشت: وقتی «ماجرای نیم‌روز؛ ردخون» را ساختم در این سالها مدام ناچار بودم با آدم‌هایی معاشرت کنم که خیلی هم نشینی با آنها برایم جذاب نبود. به خاطر فیلمی که خودم دوست دارم بسازم، گاهی ناچار بودم برای اینکه آنها را قانع و متقاعد کنم با آنها هم صحبت و هم کلام شوم، این موضوعات برایم جذاب نیست و حوصله آن را ندارم، پس ادامه نخواهم داد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D