پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/28 1403
خبر / باشگاه فیلم هنر و تجربه

«نار و نی» در باشگاه هنروتجربه به نمایش درمی‌آید

«نار و نی» در باشگاه هنروتجربه به نمایش درمی‌آید

پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر
«نار و نی» در باشگاه هنروتجربه به نمایش درمی‌آید


نسخه ترمیم‌شده فیلم «نار و نی» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر چهارشنبه ۲۷ شهریور در باشگاه هنروتجربه به نمایش درمی‌آید.

نسخه ترمیم شده «نار و نی» با همکاری فیلم‌خانه ملی ایران ساعت ۱۹ در پردیس سیتی سنتر اصفهان به نمایش در می‎آید.


«نار و نی» اولین ساخته بلند سینمایی ابراهیمی‎فر محصول سال ۱۳۶۷است. فیلم‌نامه این فیلم را سعید ابراهیمی‌فر، حسین ایری و عزیز ترسه به طور مشترک نوشته‌اند و جهانگیر الماسی، علی‌اصغر گرمسیری، رسول نجفیان، حسین پناهی و محسن قاضی‌مرادی در آن بازی کرده‌اند. پیش از این فیلم‌های «مواجهه» و «شاید عشق نبود» از ابراهیمی‌فر در سینماهای هنروتجربه به نمایش درآمده است.

 

«نار و نی» که یکی از فیلم‌های جریان‌ساز سینمای ایران در سال‌های پس از انقلاب است، در جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۶۷ مورد توجه قرار گرفت و برنده جایزه ویژه هیات داوران، برنده سیمرغ بلورین بهترین تدوین و برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری شد. هم‌چنین نامزد بهترین فیلم، نامزد بهترین کارگردانی،نامزد بهترین فیلم‌نامه،نامزد بهترین موسیقی متن ،نامزد بهترین فیلم‌برداری،نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز شده بود.


فیلم به صورت مشترک توسط سعید ابراهیمی‌فر و حسین ایری تهیه شده و راوی آن احمدرضا احمدی است. در ساخت این فیلم هنرمندان مطرحی چون فریبرز لاچینی (موسیقی)، همایون پایور(فیلم‌برداری)، ژیلا ایپکچی(تدوین)، بهروز معاونیان و  اصغر شاهوردی(صدابرداری) با ابراهیمی‌فر همکاری داشتند. این فیلم در جشنواره‎های معتبر بین‌المللی نظیر مونترال و مانهایم به نمایش درآمد و بازخوردهای خوبی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد.

داستان فیلم درباره عکاس جوانی است که در جستجوی عکس‌های مناسبی برای نمایش در حال تمرین «قضیه اوپنهایمر» است و به‌طور اتفاقی با پیرمرد ناشناسی که دچار عارضه قلبی شده، مواجه می‌شود. عکاس جوان شب هنگام او را به بیمارستان می‌رساند و بر نیمکت انتظار بیمارستان با مرور دفترچه خاطرات این پیرمرد، مسیر جدیدی پیش روی خود می‌بیند.


ورود برای علاقه‌مندان به برنامه باشگاه هنروتجربه آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت سالن نمایش متقاضیان می‎توانند یک ساعت زودتر از محل گیشه بلیت دریافت کنند.


برنامه تابستانه باشگاه فیلم هنروتجربه که مورد استقبال خوب علاقه‌مندان سینمای کلاسیک ایران قرار گرفته‌است، با نمایش «نارونی» به پایان می‎رسد اما برنامه‎های نمایش باشگاه هنروتجربه در پاییز هم با مجموعه متنوعی از آثار سینمای مستند و داستانی ایرانی ادامه دارد که به زودی نام فیلم‎ها و جدول نمایش آثار اعلام می‎شود.



هیچ سانسی یافت نشد