پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر / باشگاه فیلم هنر و تجربه

نمایش «طلسم» داریوش فرهنگ در باشگاه فیلم هنروتجربه

نمایش «طلسم» داریوش فرهنگ در باشگاه فیلم هنروتجربه

پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر
نمایش «طلسم» داریوش فرهنگ در باشگاه فیلم هنروتجربه

 

نسخه ترمیم شده «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ چهارشنبه ۱۳ شهریور در باشگاه فیلم هنروتجربه اکران می‌شود.

باشگاه فیلم هنروتجربه در ادامه برنامه «تابستانه» نمایش‌ فیلم‌های کلاسیک سینمای ایران، چهارشنبه این هفته ۱۳ شهریور را به نمایش فیلم «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ اختصاص داده‌است. نسخه ترمیم شده این فیلم با همکاری فیلم‌خانه ملی ایران ساعت ۱۹ در پردیس سیتی سنتر اصفهان به نمایش در می‎آید.


داریوش فرهنگ که از سال ۱۳۴۵ در تئاتر فعالیت داشت و از بانیان تشکیل گروه تئاتر «پیاده» بود،سینما را با بازی در فیلم کوتاه «سمندر» واروژ کریم مسیحی آغاز کرد. او سال ۱۳۶۰ فیلم«رسول پسر ابوالقاسم» را کارگردانی کرد که به نمایش عمومی در نیامد. پس از آن مجموعه تلویزیونی به یاد ماندنی «سلطان و شبان» را ساخت و پس از تجربه نگارش دو فیلم‎نامه« اتوبوس» و «کفش‎های میرزا نوروز» فیلم «طلسم» را در سال ۱۳۶۵ مقابل دوربین برد.فیلم‌نامه این فیلم  توسط خود داریوش فرهنگ نوشته‌شد و به قول خودش چون می‎خواست امضای تئاتری و تجاربی که در آن عرصه آموخته بود را پای کار بگذارد، بازیگران مطرح تئاتر را برای این فیلم انتخاب کرد،بازیگرانی چون جمشید مشایخی، سوسن تسلیمی، پرویز پورحسینی و آتیلا پسیانی.مدیریت فیلم‌برداری این فیلم را علیرضا زرین‌دست و طراحی صحنه و لباس را امیر اثباتی برعهده گرفتند و موسیقی آن اثر زنده‌یاد بابک بیات بود و تدوین نیز توسط زنده‌یاد روح‌الله امامی انجام شد.


فیلم «طلسم» در پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در کنار آثاری همانند «اجاره‌نشین‌ها»، «دستفروش»، «شیر سنگی»، «کلید»، «ناخدا خورشید»،«خانه دوست کجاست»،«شبح کژدم» و«مادیان» به نمایش در آمد. این فیلم در این رویداد سینمایی با وجود پیش بینی‌هایی که برای بردن سیمرغ‌های بلورین رشته‎های بازیگری، فیلم‌برداری و طراحی صحنه می‎شد،در سه رشته بهترین بازیگر نقش دوم مرد، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه شد.


داستان «طلسم» در یک ناکجاآباد روایت می‌شود:«پس از مراسم عروسی، عروس و داماد همراه خویشاوندان داماد راهی روستای محل سکونت خود می‌شوند. طوفان سختی درمی‌گیرد عروس و داماد راه را گم می‌کنند و به قصری پناه می‌برند، شازده و مباشرش اجازه می‌دهند که آن دو شب را در قصر سر کنند. همسر شازده، پنج سال پیش، در شب عروسی وقتی به تالار آیینه قصر قدم گذارده بوده، گم می‌شود. در زیر زمینی متروک اما عروس جوان روبه‌روی همسر شازده قرار می‎گیرد…»


ورود برای علاقه‌مندان به برنامه باشگاه هنروتجربه آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت سالن نمایش متقاضیان می‎توانند یک ساعت زودتر از محل گیشه بلیت دریافت کنند.


 



هیچ سانسی یافت نشد