پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/9 1403
خبر / باشگاه فیلم هنر و تجربه

نمایش فیلم‎هایی از محمدرضا اصلانی و زکریا هاشمی در باشگاه فیلم «هنروتجربه»

نمایش فیلم‎هایی از محمدرضا اصلانی و زکریا هاشمی در باشگاه فیلم «هنروتجربه»

پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر
نمایش فیلم‎هایی از محمدرضا اصلانی و زکریا هاشمی در باشگاه فیلم «هنروتجربه»

 
نسخه‌های ترمیم شده دو فیلم کوتاه از محمدرضا اصلانی و یک فیلم از زکریا هاشمی روز چهارشنبه ششم شهریور در برنامه «تابستانه» باشگاه فیلم هنروتجربه به نمایش در می‎آید.

هشتمین نمایش هفتگی باشگاه فیلم هنروتجربه به دو فیلم «بد بده» و «چنین کنند حکایت» به کارگردانی محمدرضا اصلانی و «پری» ساخته زکریا هاشمی اختصاص دارد که روز چهارشنبه ششم شهریور ساعت ۱۹ در پردیس سیتی سنتر اصفهان به روی پرده می‌رود. این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فیلم‎خانه ملی ایران برگزار می‎شود.


فیلم «بد بده» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا اصلانی در سال ۱۳۴۹ ساخته شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:«پسرک با پدربزرگ و مادرش زندگی می‌کند. یک روز پدر بزرگ پرنده‌ای به نام بدبده را در قفسی به خانه می‌آورد و به پسر می‌سپارد. تا پیش از این پسر در بی‌خیالی و بی‌خبری زندگی می‌کند و هزاران کلاغ زشت تجاوزگر را نمی‌بیند. اما بدبده با دیدن هر نادرستی از کلاغ‌ها بانگ سر می‌دهد «بد. بده!» و بدین‎گونه چشم پسرک را بر نادرستی و بدکاری می‌گشاید.»


فیلم «چنین کنند حکایت» هم با موضوع طنز و اجتماعی در سال ۱۳۵۳ ساخته شده که محمدرضا اصلانی و مهرداد افخمی نویسنده آن بوده‌اند. در خلاصه داستان آن آمده است:«فیلم به شیوه‌ای انتقادی به ریشخند کردن نظام آموزشی در قالب تدارک مراسم اسقبال از یک بازرس پرداخته است. بچه‌ها که در دنیای صاف و ساده و خودشان غوطه می‌خورند و قادر به رفع حوائج دروغین بزرگترها نیستند، ناخواسته تمام برنامه‌ها را به هم می‌زنند…»


زکریا هاشمی نویسنده،بازیگر ،کارگردان و فیلم‌بردار سینمای ایران است که بازی در فیلم‎هایی چون«شب قوزی»،«خشت و آینه»،«ریشه در خون» و … را در کارنامه دارد. او هم‌چنین چند مستند و سه فیلم بلند داستانی را کارگردانی کرده‌است.


ورود برای علاقه‌مندان به برنامه باشگاه هنروتجربه آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت سالن نمایش متقاضیان می‎توانند یک ساعت زودتر از محل گیشه،بلیت دریافت کنند.



هیچ سانسی یافت نشد