پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/30 1403
خبر / اخبار جشنواره اسباب بازی

به دنبال شهری بدون خشونت برای کودکان هستیم

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دنبال شهری هستیم که کودکان در آن مورد خشونت قرار نگیرند و کودک کار مشاهده نشود.

به گزارش ایمنا، فریده روشن در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی اسباب ‌بازی و بازی‌های فکری اصفهان، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم عنوان شهر دوستدار کودک را از یونیسف برای اصفهان دریافت کنیم، برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده شده است.


وی افزود: شهر دوستدار کودک شهری است که بتواند از تمام  امکانات در شهر برای آرامش و امنیت کودکان استفاده کرده و ظرفیت‌ها را به گونه‌ای شکل دهد که آنان زندگی کودکانه داشته باشند.


رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جلسات متعددی با معاونت شهرسازی شهرداری برگزار شد تا فضای بازی مناسب کودکان در شهر شکل بگیرد.


وی با بیان اینکه اصفهان در زمینه صنایع دستی، شهر خلاق محسوب می‌شود و این روزها شاهد استعدادیابی و استعدادپروری کودکان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستیم، خاطرنشان کرد: مجموعه این فعالیت‌ها اصفهان را به قطب فرهنگی کودکان و نوجوانان تبدیل کرده و علاوه بر آن، بسترهایی نیز لازم است که از لحاظ زیرساختی شهر برای کودکان مناسب باشد.


روشن ادامه داد: به دنبال شهری هستیم که کودکان در آن مورد خشونت قرار نگیرند و کودک کار در آن مشاهده نشود و نگاه به کودکان در شهر، خاص زمان خودشان باشد؛ چنین برنامه‌هایی زمینه را برای تحقق این شهر فراهم می‌کند.




لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D