پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر / باشگاه فیلم هنر و تجربه

باد صبا

باد صبا

پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر
باد صبا

 

 


دومین برنامه نمایش «تابستانه» باشگاه فیلم هنروتجربه به نمایش مستند«باد صبا» اختصاص دارد.


برنامه«تابستانه» باشگاه فیلم هنروتجربه از چهارشنبه ( ۱۹ تیر ) با نمایش فیلم پشت صحنه «گاو» آغاز به کار کرد. در دومین برنامه این باشگاه نسخه‌ ترمیم‌شده‌ مستند «باد صبا» روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ساعت ۱۹ در سیتی‌سنتر اصفهان نمایش داده می شود.

مستند ۷۰ دقیقه‌ای «باد صبا» در سال ۱۹۶۹ به سفارش وزارت فرهنگ و هنر، توسط آلبر لاموریس فیلم‌ساز شهیر فرانسوی، درباره‌ ایران و مردم ایران ساخته شده است. منوچهر انور روایت فیلم را برعهده دارد و در آن از موسیقی حسین دهلوی و ابولحسن صبا استفاده شده‎است.این مستند که بیشترین صحنه‌هایش با بالگرد تصویربرداری شده، در سال ۱۹۷۸ نامزد جایزه اسکار بهترین مستند شد. دولت وقت ایران که متوقع بود فیلم‌ساز فرانسوی به ایرانِ صنعتی بیش از ایران سنتی بپردازد، پس از پایان فیلم‌برداری از لاموریس خواست نشانه‌های توسعه‌یافتگی ایران را نیز با برداشتن فیلم از سد کرج، در «باد صبا» بگنجاند. اما بالگرد گروه هنگام فیلم‌برداری در سد کرج سقوط کرد و این حادثه به مرگ آلبرت لاموریس منجر شد.


ورود برای علاقه‌مندان به این برنامه آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت سالن نمایش متقاضیان می‎توانند یک ساعت زودتر از محل گیشه، بلیت دریافت کنند.



هیچ سانسی یافت نشد