پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/4 1403
خبر

استقبال از نشست نقد و بررسی «بهاریه فیلم‌ کوتاه» در اصفهان

 

دغدغه اجتماعی از فیلم‌سازی جدا نیست

 «بهاریه فیلم‌ کوتاه» چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در اصفهان مورد نقد و بررسی قرار گرفت و با استقبال کم‌نظیر مخاطبان اصفهانی روبرو شد.

هنروتجربه -مرسده محمدی : به سالن پردیس سیتی سنتر اصفهان که نگاه می‌کردی جای سوزن انداختن نبود. جمعیت مشتاق نه تنها ظرفیت سالن را پرکرده بودند حتی عده ای برروی پله ها نشسته و کنار دیوار فیلم‌ها را تماشا کردند.

پردیس سیتی‎سنتراصفهان چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ میزبان نمایش مجموعه «بهاریه فیلم‎کوتاه» بود و نشست نقد و بررسی فیلم با حضور آرمان فیاض و مهدی آقاجانی کارگردان فیلم های «مانیکور» و «سیندرلا» برگزارشد.

آرمان فیاض ضمن بیان خاطره خود از استاد زاون قوکاسیان در سالهایی که در دانشگاه سوره اصفهان مشغول به تدریس دروس رشته کارگردانی سینما بود و شاگردان زیادی در عرصه سینما در این شهر تربیت کرد، این جلسه را  به او  تقدیم کرد و  جمعیت سالن به احترام زاون دو دقیقه ایستادند.

در «بهاریه فیلم‌ کوتاه» مجموعه پنج فیلم کوتاه شامل فیلم‌های «زونا» ساخته طوفان نهان قدرتی، «خوابگردها» ساخته پویا نبی، «سیندرلا» ساخته مهدی آقاجانی، «مانیکور» ساخته آرمان فیاض و انیمیشن «بدو رستم بدو» ساخته حسین ملایمی از ششم فروردین ماه به نمایش درآمدند، در این نشست مهدی آقاجانی و آرمان فیاض به عنوان نماینده این فیلم‌ها در اصفهان حضور داشتند.

مهدی آقاجانی در خصوص به نمایش درآمدن مجموعه این فیلم‌های کوتاه خاطرنشان کرد:« ما با هدف رضایت مخاطب این مجموعه فیلم های کوتاه متنوع را کنارهم به نمایش درآوردیم و قصدمان این بود که حداقل هر مخاطب از تماشای یک فیلم با رضایت از سالن خارج شود.»

او افزود: «هنروتجربه بر اساس فیلم‌هایی که با اهمیت هستند و یا دیده‌شده‌اند و موفق بوده‌اند انتخاب فیلم‌ها را برعهده دو نفری می‌گذارد که می‌دانند کدام فیلم ها بایکدیگر هماهنگ هستند و یک مجموعه را برای نمایش انتخاب می‌کنند.»

اسماعیلی مجری کارشناس برنامه از آرمان فیاض در مورد اقتباس سینمایی پرسید: ‌«ایده اولیه “مانیکور”  از فیلم بلند سینمایی “بیدمجنون” گرفته شده‌است ، البته به مرور تغییراتی که به ذهنم می رسید روی آن اعمال شد تا فیلم شکل مطلوبی پیدا کند».

در ادامه سازنده فیلم «سیندرلا» درباره فضای روایی فیلم و ابهاماتی که در انتها برطرف می‌شود گفت: «ما سعی کردیم مسائل را در این فیلم خرده خرده بیان کنیم.»

آقاجانی در پاسخ به اینکه آیا بهتر نبود با توجه به اینکه فیلم فضای خیلی جذاب و جدیدی دارد تایم فیلم که اکنون ۲۵ دقیقه است کمتر شود و  افزود: «بله ، اگر دوباره آن را می‌ساختم شاید چنددقیقه از زمان کم می‌کردم .ولی از طرفی  چون قصه فیلم دو خط روایی دارد یکی از طرف کاراکتر داماد و یکی دیوانه ، تا رسیدن این دو به هم نیازداریم درجریان شخصیت‌‌ها و روابطشان قرارگیریم تا برسیم به نقطه پایانی . البته من قصد داشتم نشان دهم که می‌توانیم فیلم‌های کوتاه جذاب برای مخاطب بسازیم».

او درباره ایده اصلی فیلم هم  اظهار داشت: «همیشه دوست داشتم داستانی را در  فضای عروسی روایت کنم که اگر چه ظاهر شادی دارد اما مسائل و اتفاقات تراژیکی را بیان می‌کند.»

یکی از تماشاگران حاضر در جلسه  اشاره کرد در فیلم حسی از دغدغه اجتماعی می بینیم و آقاجانی پاسخ داد:« مگر می شود کسی بخواهد فیلم بسازد اما دغدغه اجتماعی نداشته باشد، البته سعی کردم خیلی سطحی و رو این دغدغه‌ها را نشان ندهم . دلم می خواهد مخاطب خودش آن را درک کند و این هوش مخاطب را می رساند که باید از آن تشکرکرد.»

کارگردان فیلم «سیندرلا» با اشاره به نمایش فیلم های کوتاه در گروه هنروتجربه خاطرنشان کرد:« قطعا سینمای «هنروتجربه» برای نمایش فیلم‌های کوتاه بسیار مناسب است و به نظرم  می‌تواند فیلم‌هایی را برای اکران انتخاب کند که ایده‌هایی جدیدی را برای ساخت فیلم‌بلند یا کوتاه  پیشنهاد می‌کنند».

نشست نقد وبررسی «بهاریه فیلم کوتاه» در اصفهان در حالی به پایان رسید که زمان نشست گذشته بود و مخاطبان همچنان مشتاقانه در پی سوال از کارگردانان حاضردر جلسه بودند.

 



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D