پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/31 1403
خبر

فرصت‌ها و تهدیدهای نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان بررسی شد

 

نشست هم‌اندیشی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با حضور هنرمندان سینمای اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، نشست هم‌اندیشی هنرمندان عرصه سینما با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون «نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان» در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

کوروش خسروی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه به ضرورت توسعه صنایع خلاق در اصفهان اشاره و اظهار کرد: اصفهان نیاز به حرکتی جدید برای توسعه اقتصادی دارد، اما شرایط شهر اصفهان ناگزیر به انتخاب سیاست‌هایی است که آسیب زننده به محیط زیست نباشد. اصفهان باید به سمت توسعه صنایع خلاق پیش برود و سینما و کسب و کارهای مبتنی بر رشته‌های هنری در این مجموعه قرار می‌گیرند.

وی افزود: صنایع خلاق ارزش افزوده بالایی دارند و برای محیط زیست آسیبی ایجاد نمی‌کنند و از سوی دیگر صنایع خلاق سبب برند سازی شهر می‌شود. اصفهان پیشکسوتان زیادی دارد و موفقیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف کسب کرده است، از تربیت هنرمندان و پیشگامی در صنعت سینمای کشور گرفته تا افتخار دریافت اسکار در کارنامه سینمای اصفهان وجود دارد.

این عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما گفت: برای تمرکز هنرمندان عرصه سینما نمایشگاهی در زمینه صنعت سینما در کشور نیاز بود و اصفهان در این بزنگاه میزبان این نمایشگاه مهم شد. باید از ظرفیت‌های صنعت سینما به نفع اصفهان بهره برد و آن را برای همیشه در اصفهان دائمی نمود.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذار بسیار می‌تواند در زمینه توسعه فرهنگ سینمای اصفهان موثر باشد، برگزاری تورهای سینمایی برای مراکز مهم راهی است برای ارتقای این نمایشگاه که نباید از آن غافل بود. خط مشی این است که از حضور بخش خصوصی به‌صورت پررنگ بهره برده شود و هرکدام از فعالان عرصه سینما که آمادگی خود را برگزاری بخشی از نمایشگاه اعلام کنند قطعا استقبال می‌شود.

خسروی خاطر نشان کرد: اتاق‌های فکر نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان هنوز تشکیل می‌شود و هنوز باب برنامه ریزی نمایشگاه‌های صنعت سینما اصفهان باز است. تجربه تلخ جشنواره فیلم کودک را به یاد داشته باشیم و از همیشگی بودن نمایشگاه صنعت سینما اصفهان حمایت کنیم.

وی به جایگاه فناوری در صنعت سینما اشاره کرد و گفت: قطعا تکنولوژی در این نمایشگاه جای دارد. نقاط قوت و ضعف را باید با هم ببینیم، سینمای اصفهان مدیون هنرمندان خود است.

نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، یک رویداد سینمایی است

 سعید امامی، دبیر نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با بیان این موضوع که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای توسعه صنعت سینمای ملی، برگزاری این نمایشگاه به عنوان اقدامی علمی مد نظر قرار گرفت، اظهار داشت: رسته‌های مختلف صنعت سینمای اصفهان در این نمایشگاه حضور دارند و همه فعالان این عرصه پوشش داده می‌شوند، این نمایشگاه بیشتر یک رویداد سینمایی است که علاوه بر شبکه‌سازی بین فعالان عرصه سینما، محیطی فراهم می‌شود که رویدادهای مختلف در آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رویدادهای جنبی نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است که پیچینگ یکی از بزگترین رخدادهای ارزشمندی است که در اصفهان برگزار می‌شود و سرمایه گذاران در عرصه پیچینگ حضور پیدا می‌کنند. برنامه دیگر تست بازیگری در مقابل دوربین است که در تالار هنر برگزار می‌شود و 10 برگزیده نهایی در مرحله نهایی در سیتی‌سنتر حضور پیدا می‌کنند.

رخدادی جدی در عرصه سینما اصفهان طرح ریزی شده است

محمد علی صرامی، مدیر هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: امکان اعمال نظرات ارائه شده در این جلسه برای ارتقای اجرای نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان وجود دارد، برای این برنامه مطالعه گسترده‌ای انجام شد و طرح جامع در این زمینه نگارش شد و برای برگزاری اتفاقی جدی شرایط اصفهان در نظر گرفته شد.

نمایشگاه نخستین صنعت سینمای اصفهان فرصتی بزرگ فراهم می‌آورد

رضا روحانی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ارزش هنر را  بسیار بالا دانست و گفت: کاری که شورای اسلامی شهر به عنوان سند توسعه صنعت سینمای اصفهان شروع کرده نقطه روشنی است که فرصت بزرگی را فراهم می‌آورد که باید از آن استفاده نمود.

وی افزود: باید این فرصت را غنیمت شمرد و از تجربه امسال استفاده کرد و برنامه ریزی‌های آتی در توسعه صنعت سینما را به صورت صحیح انجام داد. برای آنکه بخواهیم به نتیجه های خوب برسیم باید سال‌ها زمان بگذاریم؛ حرکات کوچکی که امروز انجام می‌دهیم گامی از پله‌هایی است که ما را به سوی آینده موفقی رهنمود می‌سازد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، 30 بهمن تا 3 اسفندماه سال جاری در مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان با حضور فعالان صنعت سینمای اصفهان برگزار می شود.

/انتهای پیام



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D