پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/4 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر

مخاطبان جشنواره به بیش از ۲۰هزار نفر رسید

 


جشنواره فیلم فجر اصفهان، روز هفتم خود در سیتی سنتر اصفهان را پشت سر گذاشت. در این روز تمام فیلم‌های جشنواره در سالن هنرمندان و اصحاب رسانه و سالن جشنواره با سالن‌های پر، اکران شد و حتی در برخی سانس‌های سالن هنرمندان و اصحاب رسانه در راه پله‌ها هم نیز مخاطبان نشسته بودند.

برنامه اکران‌های فیلم‌های جشنواره در روز هفتم با "غلامرضا تختی" آغاز شد و این فیلم همزمان برای مخاطبان و هنرمندان و اصحاب رسانه در دو سالن اکران شد. نهمین ساخته بهرام توکلی، کودکی تا مرگ جهان پهلوان تختی را به تصویر می‌کشد، این اثر که در قالب زندگی نامه ساخته شده توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

فیلم "غلامرضا تختی" در سالن احساسات مخاطبان زیادی را بر انگیخت، این فیلم پیچیدگی‌های شخصیتی مانند مرحوم تختی را با گریزی به تاریخ معاصر ایران به خوبی نمایش داده است و در این میان سعی کرده تمام حقایقی که درباره زندگی تختی وجود دارد را مانند پازلی کنار هم قرار دهد. بهرام توکلی که سال گذشته با تنگه ابوقریب سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برد، امسال نیز با تختی از شانس‌های اصلی سیمرغ محسوب می‌شود.

"ناگهان درخت" فیلم بعدی بود که در پردیس سینمایی سیتی سنتر به نمایش درآمد، در خلاصه فیلم آمده "فرهاد زندگی خود را از کودکی تا ۵۰ سالگی برای روانکاو تعریف می‌کند". تازه ترین ساخته صفی یزدانیان حال و هوای خاص خود را داشت. ریتم این فیلم بسیار کند بود و همین مسئله باعث شد تا تماشای این فیلم برای مخاطبان سخت شود، اما در کنار آن لوکیشن‌های متفاوت و رنگ بندی جذاب، قاب‌های فیلم را چشم نواز کرده بود.

دومین تجربه مونا زندی حقیقی در مقام کارگردانی یعنی "بنفشه آفریقایی" سومین فیلم روز هفتم جشنواره فجر اصفهان بود. این فیلم برگرفته از داستانی واقعی است که به زندگی پیری و میان سالی می‌پردازد.

۱۶ هزار بلیت فروخته شده است

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتراصفهان درحاشیه اکران‌های روز هفتم جشنواره فیلم فجر و در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، گفت: ۱۶ هزار بلیت فروش رفته و در سانس‌های رایگان چیزی حدود شش الی هفت هزار مخاطب داشته‌ایم، فیلم‌های اصفهان هم هر روز چهار سانس داشته و به طور میانگین هر سانس حدود ۲۰۰ مخاطب را جذب کرده ضمن اینکه سهمیه مدارس هم  هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.

محمد پناهی نژاد با اشاره به سانس‌های فوق العاده اظهار کرد: برای دو روز باقی مانده تقریبا حدود ۱۷ سانس دیگر فیلم برای اکران وجود دارد که دو سانس آن سانس فوق العاده است. با توجه به نظرسنجی که در شبکه اجتماعی انجام دادیم اگر بدانیم فیلم‌هایی وجود دارند که مخاطب خواهند داشت در زمان‌های فوق العاده اکران خواهیم گذاشت، این نظر سنجی را با فیلم "سرخپوست" آغاز کردیم.

وی ادامه داد: احتمالا دو سانس فوق‌العاده دیگر داشته باشیم. در حال حاضر فقط ساعت ۱۴ روز دوشنبه را برای سانس فوق العاده در دسترس داریم و اگر مخاطبان استقبال کردند مجبور هستیم سانس‌های بعد را ساعت ۱۲ تا ۲ بامداد بگذاریم.

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر درباره برنامه دو روز باقی مانده از جشنواره اصفهان خاطر نشان کرد: برنامه دو روز باقی مانده را اعلام کردیم و بلیت فروشی هم آغاز شده است. تا پایان روز دوشنبه همه فیلم‌ها سه سانس اکران را رفته‌اند (دو سانس‌ اکران عمومی و یک سانس رایگان برای هنرمندان و اصحاب رسانه) و با چهار اکران فوق العاده در دو روز باقی مانده جشنواره را تمام می‌کنیم.

پناهی نژاد درباره آمار فروش فیلم‌ها تاکید کرد: در تلاشیم آمار فروش را شب آخر اعلام کنیم. در حال آماده سازی جدولی هستیم که فروش هر فیلم در هر سانس  و روزی که اکران شده را به صورت شفاف اعلام کنیم تا شبهه‌ای پیش نیاید.

وی با اشاره به برنامه جشنواره در روز آخر گفت: اختتامیه در شهرستان‌ها وجود ندارد، اما برای روز ۲۲ بهمن در حال تدارک هستیم تا جشن کوچکی برگزار کنیم. از آن جایی که تا شب قبل روز پایانی جشنواره ایام شهادت و عزاداری است، اگر محدودیتی وجود نداشته باشد یک برنامه فرهنگی خوب هم خواهیم داشت.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D