پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/5 1403
خبر

۶۳۵ هزار نفر مهرماه به سینما رفتند


 



سینماهای کشور در مهرماه، با جذب ۶۳۵ هزار مخاطب، ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.


در مهرماه امسال، ۴۲ هزار سانس برقرار بود که به جذب ۶۳۵ هزار مخاطب انجامید. گیشه سینماها نیز ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروختند تا نخستین ماه پائیزی، با یک عملکرد ضعیف برای سینماهای کشور آغاز شود.


پسر دلفینی با ۲۰۹ هزار مخاطب، انفرادی با ۱۲۳ هزار، ابلق با ۸۲ هزار، دوزیست با ۷۵ هزار و تی‌تی با ۳۹ هزار مخاطب، پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینماها در مهرماه بودند.


این شرایط درحالی رقم خورد که سینماها قرار بود از فردای اتمام ماه صفر، با نمایش ۳ فیلم جدید، نفس تازه‌ای در کالبد سینمای ایران بدمند. نفسی که احتمالا تا امروز و با نمایش چند فیلم دیگر، بر تشدید روند استقبال از سینما و گیشه آن می‌افزود اما متاسفانه ناآرامی‌ها به‌مانند کرونا، خسارات متعددی به سینمای ایران وارد آورد.


اگر وضعیت استقبال از سینماها به ‌مانند ۶ماه نخست سال بود (که احتمالا به‌مانند هر سال در پائیز فراتر از این میزان نیز می‌رفت)، سینماها می‌بایست در مهرماه با همان متوسط ۴۲ هزار مخاطب برای ایام عادی و ۱۵۰ هزار نفر برای سه‌شنبه‌ها و دو روز انتهایی هفته، به مخاطب ۲ میلیارد و ۴۳۰ هزار نفری دست می‌یافت.


این تعداد مخاطب با توجه به میانگین قیمت بلیت امسال سینماهای کشور که ۳۳ هزار تومان است، حدود ۶۰ میلیارد تومان خسارت به سینما وارد آورده که این رقم با توجه به رقم خوردن در طول ۲۷ روز، یک تراز منفی سنگین برای سینمای کشورمان محسوب می‌شود که تداوم آن، نگرانی‌های عمیقی را برای سینمادوستان و فعالان این صنعت به وجود آورده است.


علی‌الخصوص اینکه درحدود یک‌سوم از مهرماه، بلیت به صورت نیم‌‎بها عرضه شد که این شرایط، سبب افزایش نسبتا محسوس مخاطب شد.


تا پیش از این، تمام تلاش مدیران سینمایی کشور، فعالان این حوزه و سینماداران، بازگرداندن سینما به دوران پیش از کرونا بود اما حالا باید همگی دست به دست هم دهند تا شرایط سینماها به دوران قبل بازگردد.



منبع: خبرگزاری ایرنا



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D