پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/9 1403
خبر

«لامینور» و «انفرادی» در راه اکران

 



سخنگوی شورای راهبردی اکران درباره آخرین مصوبات شورای راهبردی اکران گفت: با توجه به پایین آمدن کف فروش فیلم‌های «قدغن» و «گل به خودی»، فیلم های «لامینور» و «انفرادی» از 7 اردیبهشت ماه در سینماها به نمایش در می‌آیند.


علی سرتیپی افزود: فیلم «مغز استخوان» نیز از 7 اردیبهشت ماه وارد چرخه اکران می شود.


به گفته سخنگوی شورای راهبردی اکران، باتوجه به کثرت فیلم‌های متقاضی اکران در سال جاری، پیشنهاد استمهال نمایش فیلم‌ها در سینماهای سرگروه از سوی صاحبان آثار پذیرفته نخواهد شد.


وی خبر داد: برای امکان برنامه‌ریزی بهتر صاحبان فیلم‌ها، دفاتر پخش و سینماها و به‌ویژه سرگروه‌ها فیلم‌های «بدون قرار قبلی»، «هناس»، «بازیوو» و «والدین امانتی» (در ژانر کودک و نوجوان)، «چند می‌گیری گریه کنی ۲»، «روز ششم»، «بی صدا حلزون»، «علفزار»، «طلاخون» و «تی تی» می‌توانند برای اکران ۲ عید فطر و نوروز با سرگروه‌ها مذاکره کنند.


سرتیپی اعلام کرد: اگر فیلم دارای پروانه‌ی نمایش معتبر دیگری نیز در این ایام بتواند با یکی از سرگروه‌های ۸ گانه توافق کند، می‌تواند درخواست خود را به شورای راهبردی و یا شورای صنفی جدید ارایه کند.



«لامینور» فیلمی برای عاشقان موسیقی 



«لامینور» فیلمی درباره‌ی موسیقی است که مهرجویی پس از به سرانجام نرسیدن پروژه‌ی «سنتوری ۲» به سراغ این پروژه رفت. «لامینور» داستان عشق و علاقه‌ی نادی (با بازی پردیس احمدیه) به موسیقی، ساز زدن و اصرار او برای برگزاری کنسرت مقابل دوست و آشنا است. این فیلم با روایت این دختر از زندگی‌اش آغاز می‌شود، او گذشته‌اش را تعریف می‌کند که پدر بازاری‌اش با بازی سیامک انصاری چقدر مخالف موسیقی و نواختن ساز است و نامزد تحمیلی‌اش با بازی مهرداد صدیقیان چطور با علاقه و اهتمام او با موسیقی مخالفت می‌کند.


علی نصیریان نقش «آقاجون» پدربزرگ این دختر را بازی می‌کند که  علاقه‌ی مفرطی به موسیقی دارد و موسیقی همراه و مونس اوست. این پدربزرگ و دختر علاقه زیادی به یکدیگر دارند و تفاهم و علاقه‌ی آنها به موسیقی هم باعث صمیمیت بیشتر این دو شده است. آقاجون تنها کسی است که از این دختر حمایت می‌کند و مخالف رفتارهای فرزندش با نوه‌اش است. نصیریان بیش از ۳۸ سال بود که در فیلمی از داریوش مهرجویی بازی نکرده بود. این بازیگر معتقد است، مهرجویی راه و رسم بازی مقابل دوربین را در فیلم «گاو» به او یاد داده است؛ حالا بعد از نزدیک به ۴۰ سال دوباره مقابل دوربین کارگردانی رفته که در فیلم‌های مهمی مثل «گاو»، «آقای هالو»،‌«پستچی» و «دایره مینا» برای او بازی کرده بود.


این فیلم، دومین فیلم موزیکال مهرجویی است که حاضر نشد آن را در دو دوره از جشنواره‌ی فجر به نمایش دربیاورد و از ابتدا اصرار به اکران عمومی فیلمش داشت. کاوه آفاق خواننده‌ی «لامینور» است؛ همان خواننده‌‌ی راک ایرانی که ترانه‌سرا، آهنگساز است و یکی از گروه‌های راک پس از انقلاب را تشکیل داد. او در این فیلم بازی هم می‌کند و حضورش می‌تواند برای علاقه‌مندان به ترانه‌ها و قطعات‌اش هیجان‌برانگیز باشد. بیتا فرهی،علی مصفا، امرالله صابری (بازیگر فیلم هامون)، رضا داودنژاد، محمد رضا شهبانی نوری( بازیگر نقش پسربچه در درخت گلابی)، فریماه فرجامی و… دیگر بازیگران این فیلم هستند.



«انفرادی» با عطاران



فیلم انفرادی از هفتم اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. فیلم به کارگردانی سید مسعود اطیابی، تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی در ژانر کمدی است و طراحی پوستر آن را عرفان بهکار بر عهده دارد.


عکاس فیلم حسام الدین اطیابی است و مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، علی عامل هاشمی، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه  از جمله بازیگران «انفرادی» هستند.


این فیلم داستان سرقت سه دوست قدیمی است که با دزدی ماشین آغاز کرده و به سرقت عتیقه و... نیز می‌رسند و همین امر سبب می‌شود اتفاقات تلخ و شیرینی برایشان رقم بخورد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D