پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/6 1403
خبر

«شادروان» و «سگ‌بند» آماده برای اکران نوروزی


 


شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی، با صدور پروانه نمایش فیلم های «شادروان» و «سگ‌بند» موافقت کرد.


از هفته گذشته و پس از اعلام فهرست پیشنهادی شورای صنفی اکران برای فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ نبود فیلم کمدی در این ترکیب با انتقادهایی همراه شد. حالا و با صدور پروانه نمایش برای «سگ‌بند» این فیلم می‌تواند جدی‌ترین گزینه کمدی برای ورود به ترکیب نهایی فیلم‌های نوروزی باشد.


این فیلم کمدی طبق گفته محمدرضا فرجی، مدیرکل نمایش سازمان سینمایی از گزینه‌های رزرو شورای صنفی نمایش بوده و سازمان سینمایی تاکید دارد که با توجه به ایام عید نوروز، باید فیلم‌های شاد و کمدی در بسته اکران نوروز قرار بگیرند و احتمالا صدور مجوز این فیلم کمدی در هیمن راستا اتفاق افتاده است.


فیلم سگ بند دومین ساخته‌ی مهران احمدی پس از فیلم «مصادره» است که فیلمبرداری آن پس از اتمام «مصادره» در مهرماه سال ۱۳۹۸ به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی کلیدخورد. طیق اخبار رسیده، بخش‌هایی از این فیلم در خارج از ایران فیلم‌برداری شده است.


امیر جعفری، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، علی تقی پور، ناهید مسلمی، سعید امیر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، مرحوم عزت‌الله مهرآوران، سیامک صفری، امین فصیح و مهران احمدی بازیگران فیلم سینمایی «سگ بند» هستند.


«سگ بند» در حقیقت یکی از فنون کشتی پهلوانی است و فیلمنامه‌ی آن توسط حمید اکبری خامنه نوشته شده است. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.»


همچنین با صدور پروانه نمایش برای فیلم «شادروان» به تهیه‌کنندگی عباس نادران و کارگردانی حسین نمازی این گزینه احتمالی برای اکران نوروزی هم به قطعی شدن نزدیک شد.

سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان بازیگران فیلم «شادروان» هستند.


این فیلم  ملودرامی اجتماعی است با بن‌مایه‌های طنز در مورد خانواده‌ای از طبقه فرودست که پدر خانواده در بیمارستان فوت می‌کند و اعضای خانواده برای ترخیص پدر از بیمارستان و تدفین او نیازمند پول هستند. از سوی دیگر اقوام و آشنایان خانواده برای مراسم تدفین به تهران آمده‌اند و در منزل این خانواده مستقر هستند.




لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D