پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر

چهلمین جشنواره فیلم فجر در31 استان کشور برگزار می شود


 


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: چهلمین جشنواره فیلم فجر بعد از رکود سینما در دوران کرونا در تمام استان‌های ایران به طور همزمان برگزار می‌شود.


محمد خزاعی اظهار داشت: این کار در راستای عدالت فرهنگی و هنری و تمرکززدایی صورت می گیرد.


خزاعی متذکر شد: شایسته است که در تمام مناطق ایران جوانان حامی سینما هم، تماشاگر مهم‌ترین اتفاق سینمایی کشور باشند و این امر باعث یک شور و نشاط ملی می شود. از این  رو سازمان سینمایی حامی اجرای این جریان خواهد بود و  حمایت مالی اکران فیلم‌ها را برعهده خواهد داشت.


رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه کرونا باعث شده تا چرخ سینما کمی کندتر از قبل حرکت کند؛ توضیح داد: چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می‌شود که سینما آسیب دیده این جریان است و به همین دلیل سازمان سینمایی تصمیم گرفته است با برگزاری سراسری جشنواره در سطح استان‌های کشور، شور و شوق را در جامعه بار دیگر تقویت کند. ضمن اینکه جوانان مشتاق بسیاری در شهرهای مختلف ایران حضور دارند که به سینما علاقه‌مند هستند و این امر باعث می‌شود تا آن‌ها نیز در این رویداد مهم سینمایی شرکت کنند و از این فضا استفاده کنند.


وی خاطرنشان ساخت: چتر فجر باید بر فراز کل سینما گسترده باشد و از آن جایی که این جشنواره به مثابه یک رویداد اجتماعی در دل جشن های دهه مبارکه فجر قلمداد می شود لازم است مردم در شهرهای مختلف کشور و به صورت ویژه تر، همه خانواده سینما با سلایق مختلف را در بر بگیرد.


به گفته وی، جشنواره فیلم فجر صرفا یک جشنواره سینمایی نیست بلکه رویدادی فرهنگی است و باید با نگاهی عدالت محور اثرات و دستاوردهای آن شامل کل جامعه شود.


خزاعی با اشاره به ضرورت رونق سینماها و نشاط عمومی جامعه و استقبال مردم از سینماها خاطرنشان ساخت: جشنواره چهلم باید سرآغازی باشد برای دوره‌ای جدید در سینما و شاهد سیر تحولات ساختاری در سینما باشیم و سینما را بیش از پیش در سبد استفاده خانواده‌ها و جامعه ببینیم.


چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از 12 تا 22 بهمن به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» برگزار خواهد شد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D