پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر

قهرمان؛ رکورددار دوران رکود


  

پس از گذشت بیش از 20 ماه رکود در فروش گیشه سینمای ایران، فیلم اصغر فرهادی رکورد حضور مخاطب در سینما را در  ده روز شکست و قهرمان، صدرنشین جدول فروش سینماهای کشور شد.


به گزارش روابط عمومی پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر و براساس آمار فروش سامانه مدیریت فروش و اکران سینماهای کشور، فیلم قهرمان از تاریخ 5 آبان 1400 تا 15 آبان ماه، عددی بالغ بر چهار میلیارد و 100  میلیون تومان در کشور فروش داشته است. به عبارتی قهرمان در روزهای آغازین اکران، رکورد فروش گیشه در دوران کرونا را شکسته و با اقبال قابل توجهی روبرو شده است.


در این رابطه مدیر پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر عنوان کرد: پنج هزار مخاطب طی 10 روز در پردیس سینمایی سیتی سنتر به تماشای فیلم قهرمان نشسته اند.


محمد پناهی نژاد تاکید کرد: از نخستین تعطیلی سینماها در اسفند 1398 تا کنون این موضوع ثابت شده است که مردم برای دیدن فیلم خوب به سینما می آیند. به همین دلیل هم فیلم قهرمان در حدود ده روز بیش از 170 هزار مخاطب در کشور داشته است و فیلم دینامیت با عدد 107 هزار مخاطب در جایگاه دوم فیلم های پر مخاطب در این بازه زمانی قرار گرفته است.


وی با اشاره به رعایت کلیه پروتکل ها و اعمال فاصله گذاری در سینما اظهار کرد: روزهای آخر هفته آبان ماه شلوغ ترین روزهای سینما در دوران کرونا بود و با پشت سر گذاشتن سه شنبه نیم بها به 8 هزار نفر مخاطب طی این مدت کوتاه رسیدیم.


پناهی نژاد خاطرنشان کرد اعتماد  مردم به رعایت پروتکل ها در سینماهای سیتی سنتر و اکران فیلم خوب باعث چنین استقبالی شده است و امیدواریم با اضافه شدن فیلم های جدید به چرخه اکران در هفته های آتی این روند ادامه داشته باشد.


مدیرپردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر ادامه داد: بیش از بیست ماه درگیری با بیماری کرونا، روح مردم را دچار فرسودگی و خستگی کرده است و درمان ناراحتی های روحی جامعه حضور در برنامه های فرهنگی مثل تماشای فیلم در سینما، تماشای تاتر و حضور در کنسرت است که امیدواریم به زودی و زیر سایه رعایت پروتکل ها، به رونق گذشته بازگردد. 


لازم به ذکر است «قهرمان»، به‌رغم استفاده از نصف ظرفیت هر سالن به‌دلیل پروتکل‌های بهداشتی، در هفته اول اکرانش در حدود ۱۲۵ هزار نفر تماشاگر داشته که در میان فیلم‌های فرهادی بعد از «فروشنده» با ۲۴۰ هزار تماشاگر در هفته اول و «جدایی نادر از سیمین» با ۱۵۰ هزار تماشاگر در هفته اول در رتبه سوم فروش فیلم های این کارگردان قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر تعداد مخاطب هفته اول «دینامیت» ۶۹هزار و «شنای پروانه» ۶۳ هزار نفر بود، که «قهرمان» تقریبا دو برابر این ارقام تماشاگر داشته است.




لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D