پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر

«زنان لجمن» روی میز تدوین


 


فیلم کوتاه «زنان لجمن» به کارگردانی زیور حجتی که در اصفهان و دولت‌آباد فیلم‌برداری شده، اکنون مرحله تدوین را پشت سر می‌گذراند.


زیور حجتی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: فیلم‌نامه «زنان لجمن» سال ۱۳۹۷ در مرحله دوم جشنواره سراسری «چهل سال، چهل فیلم» به‌عنوان بهترین فیلم‌نامه انتخاب شد و قرار بود تولید آن همان زمان آغاز شود اما تغییر مدیر نهاد حامی، کار را تحت تأثیر قرار داد و با وجود همه پیگیری‌ها فیلم ساخته نشد.


وی خاطر نشان کرد که این مسائل ضرر زیادی به فیلم‌سازان وارد می‌کند و اگر آن‌ها انگیزه و پیگیری لازم را نداشته باشند، در دم کارشان متوقف می‌شود.


این کارگردان که فیلم «گلوله‌های تعمید» او، به‌تازگی به جشنواره‌های فیلم آمریکا، برمن آلمان و بیستون انگلیس راه پیداکرده، گفت: ای‌کاش، نهادهای حامی اجازه بدهند که فیلم‌سازان، نگاه‌های فردی خود را حفظ کنند.


حجتی، دربارۀ فیلم «زنان لجمن» توضیح داد: آذرماه سال ۱۳۹۸ فیلم‌نامه این فیلم را برای شرکت در جلسۀ پیچینگ انجمن سینمای جوانان استان اصفهان ارسال کردم که به دلیل شیوع ویروس کرونا، این جلسه اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ برگزار و خوشبختانه تصویب شد.


وی افزود: شرایط اقتصادی و مدیریتی در کنار شیوع افسارگسیختۀ کرونا موجب شد که بار دیگر پیش‌تولید فیلم به تعویق بیفتد، اما بالاخره توانستیم از اول بهمن‌ماه سال جاری کار را کلید بزنیم و به مدت ۱۲ روز در اصفهان و دولت‌آباد فیلم‌برداری آن را انجام بدهیم.


این کارگردان با اشاره به اینکه «زنان لجمن» اکنون در مرحله تدوین قرار دارد، دربارۀ موضوع فیلم به بیان این جمله اکتفا کرد: فیلم به بحران یک زن و خانواده‌اش در دهه شصت می‌پردازد و به این خاطر که موقعیت این خانواده همیشه دغدغه من بوده آن را انتخاب کرده‌ام.


حجتی، نام برخی از عوامل فیلم «زنان لجمن» را چنین شرح داد: در این فیلم شهره موسوی، ایمان نظیفی، الینا ستاری، لیلا قربانی، فاطمه یزدانیان و مصطفی شریفی نسب به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند، فیلمبرداری کار برعهده مجتبی اسپنانی و تدوین، برعهده عماد خدابخش است، علیرضا علویان نیز در طراحی صدا و صداگذاری فیلم با ما همکاری دارد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D