پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/6 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر99

آخرین خبرها از یازدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان


 


یازدهمین جشنواره فیلم‌ فجر اصفهان از ۱۵ بهمن ماه در پردیس سینمایی ساحل و سیتی‌سنتر اصفهان آغاز به کار می‌کند و در طول برگزاری آن، ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ برای مردم، اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان اکران می‌شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز (شنبه_۱۱ بهمن‌ماه) در نشست خبری یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان که در موزه‌ پرستیژلند برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از مکتب امام خمینی (ره) و این مکتب نیز نشأت گرفته از مکتب اهل بیت (ع) و به خصوص امام حسین (ع) است. خوشبختانه امروز توسعه‌ها در تمام ابعاد حاصل شده و نام ایران اسلامی را در جهان به نیکی مطرح کرده است.


حجت‌الاسلام رمضان‌علی معتمدی با تشکر از تمام کسانی که کوشیدند یازدهمین جشنواره‌ فیلم فجر اصفهان، همزمان با سی و نهمین جشنواره فجر تهران برگزار شود، ادامه داد: جشنواره فیلم فجر اصفهان از چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن نیز ادامه خواهد داشت.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۱۶ فیلم بخش مسابقه سودای سیمرغ در سالن اصلی پردیس سینمایی سیتی سنتر و پردیس سینمایی ساحل به نمایش درمی‌آید و اکران فیلم‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ خواهد بود.


وی افزود: آنچه در این جشنواره برای ما اهمیت دارد ابتدا سلامت مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌ است به همین خاطر سینماهای جشنواره با ظرفیت ۳۰ درصد اکران خواهند داشت تا از تجمع جلوگیری شود.


معتمدی یادآور شد: به این خاطر که فرآیند تهیه بلیت می‌تواند روزنه‌ای برای شیوع ویروس کرونا باشد، بلیت‌های جشنواره به صورت اینترنتی از طریق سامانه «سمفا» به فروش می‌رسد و هر فرد با یک کد ملی می‌تواند چهار بلیت تهیه کند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در مورد قیمت بلیت‌ فیلم‌های جشنواره تلاشمان این بود که نرخ آن پایین‌تر از قیمت رسمی سینماها باشد و در نهایت به قیمت هر بلیت ۱۸ هزار تومان رسیدیم که با احتساب ۹ درصد افزایش کمی بیشتر خواهد شد.


وی گفت: در یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، دو سالن به عموم مردم و یک سالن به هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولانی که علاقمند به تماشای فیلم‌ها هستند اختصاص دارد.


معتمدی، بر مردمی بودن یازدهمین جشنواره فیلم فجر تأکید کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به دنبال آن هستند که سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و حمایت را برعهده بگیرند به همین خاطر و همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا، تلاش کردیم بخش خصوصی برگزار کننده‌ این جشنواره باشد تا از خلاقیت و توانمندی این بخش استفاده شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: حمایت ما از این جشنواره همه جانبه است و ۹ کمیته بر اساس وظایفی که برای آن‌ها تعریف شده مسئولیت برگزاری آن را برعهده خواهند داشت.


وی با بیان اینکه ظرفیت موسسات و مراکز آموزشی استان اصفهان بسیار بالاست، توضیح داد: در حال حاضر ۵۲ سالن خصوصی و دولتی و حدود ۱۳ هزار صندلی سینما در استان اصفهان وجود دارد.


معتمدی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که ردیف سینماها را از سه به دو انتقال بدهیم تا در شرایط نارنجی نیز بتوانند اکران داشته باشند.


محمدحسین محمدی فشارکی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و قائم مقام دبیر جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان نیز در ادامه، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان، گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای تعامل و تبادل بین اصحاب فرهنگ و هنر است و فضایی رقابتی برای سینماگران ایجاد می‌کند تا نقاط قوت و ضعف را بشناسند و ظرفیت خود را به کشور معرفی کنند.


وی، افزایش نشاط، الگوسازی و ایجاد حلقه اتصال بین سینمای ایران و اصفهان را از دیگر دستاوردهای برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره فرصت خوبی را برای برگزاری رویدادهای دیگر در استان فراهم کند.


مدیر اجرایی یازدهمین جشنواره فیلم فجر در ادامه‌ این نشست به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت و اظهار کرد: بخش جنبی جشنواره که سال‌های گذشته شاهد برگزاری آن بودیم و فیلم‌های بلند سینماگران استان اصفهان در آن اکران می‌شد، امسال به دلیل محدودیت‌ها برگزار نمی‌شود و حضور کارگردانان و عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره نیز میسر نیست.


رضا دهقانی یادآور شد که برای جلوگیری از بروز مشکل برای اکران، نماینده اتحادیه در اصفهان مستقر خواهد شد.


مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان تأکید کرد ضدعفونی سالن‌ها پس از اتمام هر سانس انجام می‌شود و ورودی سالن‌ها نیز افراد تب سنجی خواهند شد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D