پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/6 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر99

آخرین خبرها درباره آثاری که در جشنواره فجر39 ثبت‌نام کردند


 

 



مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره آخرین وضعیت آثار ثبت‌نام شده در جشنواره و چگونگی میزبانی از اهالی رسانه در صورت کسب مجوزهای لازم توضیح داد.


مسعود نجفی درباره جزئیات جشنواره فیلم فجر بیان کرد که امسال فیلم‌ اولی‌ها با 32 فیلم در جشنواره شرکت کرده‌اند که آمار قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل است.


تب جشنواره فیلم فجر با نزدیک شدن به ایام جشنواره بیشتر می‌شود. تقریباً هر روز اخباری درباره ثبت نام فیلم‌های جدید برای حضور در جشنواره منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد که با این حساب امسال با در نظر گرفتن اینکه کرونا مانع بیشتر فعالیت‌های مردم شده است، فیلمسازی رونق خود را از دست نداد و کرونا حریف سینماگران ما نشد.



مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در خصوص تعداد فیلم‌های ثبت‌نامی بیان کرد که تا این لحظه نزدیک 100 فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام‌ کرده‌اند که باتوجه به اینکه برخی از این فیلم‌ها مغایر آئین‌نامه شرکت در جشنواره فیلم فجر بودند، تا این لحظه از سوی دبیرخانه 54 فیلم توانستند در این دوره از جشنواره شرکت کنند. نکته جالب توجه اینکه از این تعداد 32 فیلم اولی است که نشان‌دهنده توجه بیش از پیش فیلمسازان جوان برای حضور در جشنواره فیلم فجر است. مهلت ثبت نام امروز است و تمدید نخواهد شد. همینطور سقف زمانی برای تحویل DCP فیلم‌ها تا 20 دی‌ماه است که آن هم غیر قابل تمدید است.


نجفی درباره علل حذف فیلم‌های مغایر با آئین‌نامه گفت که این فیلم‌ها عموماً یا تله‌فیلم و ویدئویی بودند و یا از شرایط دیگر حضور در جشنواره مانند پروانه ساخت یا عدم حضور در جشنواره سال قبل برخوردار نبودند.


وی در ادامه بیان کرد که با توجه به خطرات ناشی از کرونا در صورتی که جشنواره برای اصحاب رسانه برگزار شود قطعاً تعداد فیلم‌های اکرانی در هر روز کمتر خواهد بود اما نشست‌های خبری آن با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. همینطور سینمای میزبان اصحاب رسانه در صورتی که امکان آن فراهم باشد، به احتمال زیاد سینمای برج میلاد خواهد بود و مانند سال قبل یک سینمای دیگر نیز در نظر گرفته خواهد شد که هنوز مشخص نیست.

وی در این باره بیان کرد: منتظر بررسی‌های ستاد ملی کرونا هستیم تا مجوزهای لازم صادر و امکان حضور خبرنگاران فراهم شود.




لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D