پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر

‌کاش از افراد متخصص سینما در جلسه ستاد ملی کرونا کمک می‌گرفتند

 


عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان می‌گوید تصمیم‌گیرندگان در زمینه فعالیت سالن‌های سینمایی تصمیم‌گیرندگان اطلاع کافی نداشتند و همه صنوف را به یک چشم نگاه کرده‌اند.


محمد احمدی درباره تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی سالن‌های سینمایی و فعالیت سالن‌ها تا ساعت ۱۸ به هنرآنلاین گفت: «برای سینماها این اتفاق تأثیر خوبی ندارد، چون مخاطبان سینما عمدتاً بعد از این ساعت است که فرصت می‌یابند تا به تماشای آثار سینمایی بنشینند و به سالن‌های سینمایی بیایند.درواقع بازگشایی سالن‌های سینمایی تا پیش از ساعت ۱۸ فرقی با تعطیلی سالن‌ها ندارد. اگر قرار باشد که سینماها باز شوند باید تفاوتی با دیگر مشاغل در بازگشایی و زمان استفاده داشته باشند، مثلاً ساعت ۱۸ به بعد باشد چرا که پیش از این ساعت کسی به سالن سینما نمی‌رود و در این شرایط که مخاطبان کمتری تمایل به رفتن داخل سالن‌ها دارند این اتفاق بسیار کمتر خواهد شد. اگر مسئولین به فکر سینما رفتن مردم هستند ساعت مناسبی را برای آن انتخاب نکرده‌اند».


این تهیه‌کننده و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران در پاسخ به این سؤال که آیا برای این تصمیم‌گیری در ستاد ملی کرونا از اصناف سینمایی نماینده‌ای در این جلسه حضور داشته است یا خیر، بیان کرد: «تا جایی که من اطلاع دارم از بچه‌های سینما در این شورا کسی حضور نداشته است و برای این تصمیم‌گیری با صنوف سینمایی صحبت نشده است. نسبت به این تصمیم‌گیری بدبین نیستم، اما به نظرم در زمینه فعالیت سالن‌های سینمایی تصمیم‌گیرندگان اطلاع کافی نداشتند و همه صنوف را به یک چشم نگاه کرده‌اند. ای‌کاش از افراد متخصص به سینما در این جلسه کمک می‌گرفتند و درباره این موضوع نظر می‌خواستند و بعد نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌کردند».


احمدی همچنین درباره بازگشایی سالن‌ها در شرایط حال حاضر نیز توضیح داد:« به نظرم اتفاقی برای سالن‌ها رخ نخواهد داد. شاید در روزهای تعطیل مخاطبی وجود داشته باشد، اما به دلیل شیوع کرونا مردم خیلی به سالن‌ها نمی‌روند و حتی نمی‌دانند که سالن‌ها باز هستند. متأسفانه تبلیغی در این ایام نسبت به باز بودن سالن‌ها صورت نگرفت. فکر می‌کنم حتی اگر درباره همین ساعت هم تبلیغات خوب و مؤثری صورت بگیرد می‌توان به حیات سینما امید داشت. من به‌عنوان تهیه‌کننده در این ایام فیلم سینمایی «قتل عمد» را به روی پرده فرستادم، ازآنجایی‌که مخاطب اطلاعی نسبت به باز بودن سالن‌های سینمایی نداشت حتی مخاطبان حرفه‌ای و سینمارو هم نمی‌دانستند که سالن‌ها باز هستند و با وجود رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هر سئانس شاید یکی دو نفر مخاطب ما بودند. ساعتی که برای باز بودن سالن‌ها در نظر گرفته شده است، ساعت بسیار بدی است که با یک تحقیق کوچک متوجه آن می‌شدند. در مواقع عادی مردم در این ساعت به سالن‌ها نمی‌آیند الان که شرایط کاملاً متفاوت است».


او در خاتمه درباره امکان و خطر ابتلای مخاطبان در سالن‌های سینما گفت: «اگر نکات بهداشتی رعایت شود به نظرم خطر آن از سوپرمارکت‌ سر کوچه‌هایمان کمتر خواهد بود، چون فاصله‌گذاری و رعایت نکات بهداشتی در سالن‌ها مدنظر قرار می‌گیرد. در بین سئانس‌ سالن‌ها ضدغفونی می‌شوند، ضمن این که مخاطبان در داخل سالن باید از ماسک استفاده کنند که فکر می‌کنم بعید است این اتفاق رخ دهد، هرچند تضمینی وجود ندارد، اما شرایط در سالن‌ها مناسب است و مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی به زندگی عادی برگردند».



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D