پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/30 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر99

چه خبر از فراخوان جشنواره فیلم فجر؟


 


در چند سال گدشته فراخوان جشنواره فیلم فجر معمولا اواخر مهرماه منتشر می‌شد، ولی امسال پنج روز از آبان سپری شده و هنوز خبری از فراخوان نیست.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر قرار است به دبیری محمد مهدی طباطبایی‌نژاد برگزار شود اما در این روزهای کرونایی که با شدت یافتن بیماری و گسترده شدن میزان شیوع آن روبرو هستیم، تصمیمی سخت مقابل برگزارکننده‌های این رویداد سینمایی است که مهم‌ترین رویداد هنری کشور هم محسوب می‌شود.


آنچه پیگیری‌ها درباره فراخوان جشنواره فیلم فجر گزارش می‌دهد، این است که فعلا خبری از فراخوان نیست ولی احتمالا در همین ماه آبان منتشر می‌شود و در حال حاضر جلسه‌های شورای سیاست‌گذاری برقرار است تا یک تصمیم قاطع درباره نحوه برپایی این رویداد گرفته شود. البته تصمیم قاطعانه گرفتن در این روزها، چندان کار راحتی نیست و همه چیز با اما و اگر و مشروط بودن به شرایط آینده خواهد بود.


ظبق گفته‌های بعضی مدیران، جشنواره فیلم فجر اساسا سه راه بیشتر پیش‌رو ندارد؛ یا به تعویق بیفتد، یا سال آینده همزمان با جشنواره جهانی فجر برگزار شود و یا اینکه امسال تعطیل شود.


گپ و گفت با برخی دست‌اندکاران جشنواره و نیز صحبت‌های پیشین مدیران سازمان سینمایی براین نکته تاکید دارند که برگزاری آنلاین جشنواره فیلم فجر منتفی است چون امکان صیانت از فیلم‌ها وجود ندارد و اگر هم مسئولان تصمیم به برگزاری آنلاین بگیرند هیچ فیلمسازی فیلم تازه ساخته خود را به صورت آنلاین نمایش نمی‌دهد، همانطور که در جشنواره فیلم کودک هم کسی حاضر نشد در بخش مسابقه سینمای ایران، فیلم‌های خود را در اختیار پخش آنلاین قرار دهد.


با این حال به نظر می‌رسد اگر تعداد مبتلایان به کوید و آمار فوتی‌های این بیماری همانند مقطعی در بهار امسال کاهش پیدا کند، احتمال برگزاری جشنواره با رعایت پروتکل‌ها و ظرفیت 50 درصدی وجود دارد در غیر اینصورت باید در انتظار  یک تصمیم منطقی بود تا جشنواره فیلم فجر به محلی برای شیوع بیشتر بیماری تبدیل نشود. هرچند مشخص نیست برای همان ظرفیت 50 درصدی هم چه تعداد از علاقه‌مندان و افراد مجاز، حاضر به شرکت در جشنواره و به خطر انداختن سلامتی خود و خانواده‌هایشان هستند.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D